marți, 31 ianuarie 2012

Bilantul la 31.12.2011 pentru agenti economici care aplica sistemul simplificat de contabilitate

Potrivit prevederilor art. 5 alin. (1^1) din Legea nr. 82/1991 persoanele care in exercitiul financiar precedent au inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro pot opta pentru sistemul simplificat de contabilitate.

Potrivit Ordinului MFP nr. 52 / 2012 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, persoanele care au optat pentru sistemul simplificat de contabilitate au obligatia sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare anuale simplificate la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in conditiile prevazute in anexele nr. 1 si 3 la acest ordin.

Aceste persoane intocmesc situatii financiare anuale simplificate incheiate la 31 decembrie potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.239/2011 pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate, care cuprind:
  
- bilant simplificat (cod 10),
- cont de profit si pierdere simplificat (cod 20).

Acestea vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40).

Formularul de bilant simplificat se descarca de aici >>>

Taxa de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal valabila pentru anul 2012

Potrivit Hotararii CCF nr. 2 / 2012, in anul 2012, nivelul taxei de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal este de 500 lei.

Plata acestei taxe se poate face in contul Camerei Consultantilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la:

- Banca Transilvania, Sucursala Lipscani - IBAN RO36BTRL04101202D58602XX
- Banca Comerciala Romana Sucursala Sector 4 - IBAN RO91RNCB0075119726870001,

Aceasta taxa se poate achita si in numerar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali din municipiul Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 2, ap. 9, sectorul 2.

Acordarea vizei de lucru pentru experti contabili si contabili autorizati pe anul 2012

Actiunea de acordare a vizei de lucru pentru experti contabili si contabili autorizati pentru anul 2012 se desfasoara pana la data de 31 ianuarie 2012.

Potrivit OG nr.65 / 1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, exercitarea profesiei de expert contabil sau de contabil autorizat in mod individual sau prin societati comerciale de profil se face pe baza vizei anuale de lucru acordata in conditiile Regulamentului de organizare si functionare al C.E.C.C.A.R. si a normelor emise in acest scop.

Mai multe detalii aici >>>

luni, 30 ianuarie 2012

Noul formular (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul fiscal in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153

In Monitorul oficial nr. 60 / 2012 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 53/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul fiscal in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153", precum si ale "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul fiscal".

Formularul (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul fiscal, in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153" se completeaza de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, care nu au depasit plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal sau, dupa caz, plafonul determinat conform art. 152 alin. (5) din Codul fiscal in cursul anului calendaristic precedent si nici plafonul de scutire pentru anul in curs, calculat proportional cu perioada scursa de la inceputul anului, si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.

Plafonul de scutire este de 35.000 de euro, al carui echivalent in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a României la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie, acesta fiind de 119.000 lei.

Potrivit Codului fiscal persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 care in cursul anului calendaristic precedent nu depaseste plafonul de scutire sau, dupa caz, plafonul determinat conform art. 152 alin. (5) din Codul fiscal, poate solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire pentru anul in curs, calculat proportional cu perioada scursa de la inceputul anului, fractiunea de luna considerându-se o luna calendaristica intreaga. Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila.

Modelul formularului 096 se poate descarca de aici >>>

joi, 26 ianuarie 2012

Anunt privitor la calitate de prestatori completare Revisal

La aceasta adresa ITM Timis a publicat precizari in legatura cu art. 10 din procedura din Ordin 1918 / 2011.

Principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice pentru anul 2011

In Monitorul oficial nr. 46 / 2012 a fost publicat Ordinul MFP nr. 52 / 2012 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.

Softurile pentru intocmirea situatiilor financiare anuale se pot descarca de aici >>>

sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Ordinul MFP nr. 24 / 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice la 31 decembrie 2011

In Monitorul oficial nr. 37 / 2012 a fost publicat Ordinul MFP nr. 24 / 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice la 31 decembrie 2011.

Autoritatile publice, ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale si locale, institutiile publice autonome si institutiile publice subordonate au obligatia, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, sa intocmeasca situatii financiare trimestriale si anuale.

Situatiile financiare ale anului 2011 reprezinta documente oficiale de prezentare a situatiei patrimoniului aflat in administrarea statului si a unitatilor administrativ-teritoriale, precum si a executiei bugetului de venituri si cheltuieli la data de 31 decembrie 2011.

Audit financiar: Programul de pregatire profesionala petnru anul 2012

Pe site-ul www.cafr.ro a fost afisat programul de pregatire profesionala pentru auditorii financiari pentru anul 2012. Detalii aici >>>

Ordinul MFP nr. 33/2012

In Monitorul oficial nr. 33 / 2012 a fost publicat Ordinul MFP nr. 33/2012 - pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare".

Hotarare CAFR nr. 266/2011

In Monitorul oficial nr. 35 / 2012 a fost publicata Hotarare CAFR nr. 266/2011 - privind aprobarea Procedurilor pentru inscrierea la Camera Auditorilor Financiari din Romania a stagiarilor care desfasoara stagiul la Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, potrivit protocolului incheiat intre Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania si Camera Auditorilor Financiari din Romania.