joi, 2 septembrie 2021

Formularul (085) Opțiune privind aplicarea/încetarea aplicării prevederilor art. 275 alin. (2) și art. 278 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

In Monitorul oficial nr. 788/2021 a fost publicat Ordinul nr. 1.254/2021 pentru aprobarea modelului, conținutului și instrucțiunilor de completare ale formularului (085) "Opțiune privind aplicarea/încetarea aplicării prevederilor art. 275 alin. (2) și art. 278 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal".

Potrivit art. 275 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. a), locul livrării în cazul vânzărilor intracomunitare de bunuri la distanță este considerat a fi locul în care se află bunurile în momentul în care se încheie expedierea sau transportul bunurilor către client. 

Potrivit art. 278 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prin excepție de la prevederile alin. (3), locul următoarelor servicii este considerat a fi locul unde beneficiarul este stabilit, își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită, în cazul următoarelor servicii prestate către o persoană neimpozabilă:
 
1. serviciile de telecomunicații;
2. serviciile de radiodifuziune și televiziune;
3. serviciile furnizate pe cale electronică. 

Formularul (085) "Opțiune privind aplicarea/încetarea aplicării prevederilor art. 275 alin. (2) și art. 278 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal" se completează și se depune de persoanele impozabile stabilite sau care își au domiciliul stabil sau reședința obișnuită în România care efectuează vânzări intracomunitare de bunuri la distanță, cu locul de începere a expedierii sau transportului în România, care sunt expediate sau transportate către un alt stat membru și/sau care prestează servicii de telecomunicații, de radiodifuziune și televiziune, precum și servicii furnizate pe cale electronică către persoane neimpozabile dintr-un alt stat membru, a căror valoare totală nu depășește în anul calendaristic curent și nu a depășit nici în cursul anului calendaristic precedent 10.000 euro (46.337 lei).

Acest formular se depune deoarece potrivit art. 278^1 din Codul fiscal prevederile art. 275 alin. (2) si art. 278 alin. (5) lit. h) nu se aplică dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) furnizorul sau prestatorul este stabilit sau, dacă nu este stabilit, își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită într-un singur stat membru;
b) sunt prestate servicii către persoane neimpozabile care sunt stabilite, își au domiciliul stabil sau reședința obișnuită în orice stat membru, altul decât statul membru prevăzut la lit. a), sau sunt expediate ori transportate bunuri către un stat membru, altul decât statul membru prevăzut la lit. a); și
c) valoarea totală, fără TVA, a operațiunilor prevăzute la lit. b) nu depășește, în anul calendaristic curent, 10.000 euro sau echivalentul acestei sume în moneda națională și nici nu a depășit această sumă în cursul anului calendaristic precedent.

Atunci când, în cursul unui an calendaristic, pragul de 10.000 euro este depășit, prevederile art. 275 alin. (2) și art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal se aplică de la momentul depășirii pragului.

Valoarea echivalentă în moneda națională a statelor membre a sumei de 10.000 euro se calculează prin aplicarea cursului de schimb publicat de Banca Centrală Europeană la data adoptării Directivei (UE) 2017/2.455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 de modificare a Directivei 2006/112/CE și a Directivei 2009/132/CE în ceea ce privește anumite obligații privind taxa pe valoarea adăugată pentru prestările de servicii și vânzările de bunuri la distanță. Pentru România, valoarea echivalentă în moneda națională este de 46.337 lei.

Sistemul de raportare contabilă semestrială aplicabil entităților ce intră în sfera de reglementare contabilă a Băncii Naționale a României

In Monitorul oficial nr. 787/2021 a fost publicat Ordinul nr. 4/2021 privind modificarea și completarea Ordinului Băncii Naționale a României nr. 10/2012 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă semestrială aplicabil entităților ce intră în sfera de reglementare contabilă a Băncii Naționale a României.

Declarația (089) pe propria răspundere pentru îndeplinirea condiției prevăzute la art. 331 alin. (2) lit. e) pct. 2 și/sau art. 331 alin. (2) lit. l) pct. 2 din Codul fiscal

In Monitorul oficial nr. 787/2021 a fost publicat Ordinul nr. 1.252/2021 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (089) "Declarație pe propria răspundere pentru îndeplinirea condiției prevăzute la art. 331 alin. (2) lit. e) pct. 2 și/sau art. 331 alin. (2) lit. l) pct. 2 din Codul fiscal".

Formularul (089) "Declarație pe propria răspundere pentru îndeplinirea condiției prevăzute la art. 331 alin. (2) lit. e) pct. 2 și/sau art. 331 alin. (2) lit. l) pct. 2 din Codul fiscal" se completează de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, stabilite în România, conform art. 266 alin. (2) din Codul fiscal, care dețin o licență valabilă de furnizare a energiei electrice, o licență pentru activitatea traderului de energie electrică sau orice licență care permite comercializarea de energie electrică, eliberată de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei, și a căror activitate principală, în ceea ce privește cumpărările de energie electrică, o reprezintă revânzarea acesteia, iar consumul propriu din energia electrică cumpărată este neglijabil, respectiv este de maximum 1% din energia electrică cumpărată în perioada ianuarie-noiembrie a anului calendaristic/în perioade anterioare anului depunerii declarației sau în perioada din luna decembrie în care au deținut licența, în situația persoanelor impozabile care obțin licența de furnizare a energiei electrice în perioada 1-31 decembrie, după caz. Persoanele impozabile aflate în această situație bifează caseta "Declarație potrivit art. 331 alin. (2) lit. e) pct. 2 din Codul fiscal - ENERGIE ELECTRICĂ" și completează secțiunea II din declarație.

Formularul (089) "Declarație pe propria răspundere pentru îndeplinirea condiției prevăzute la art. 331 alin. (2) lit. e) pct. 2 și/sau art. 331 alin. (2) lit. l) pct. 2 din Codul fiscal" se completează și de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, stabilite în România, conform art. 266 alin. (2) din Codul fiscal, care dețin o licență valabilă de furnizare de gaze naturale sau o licență pentru activitatea traderului de gaze naturale, eliberată de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei, și a căror activitate principală, în ceea ce privește cumpărările de gaze naturale, o reprezintă revânzarea acestora, iar consumul propriu din cantitatea de gaze naturale cumpărată este neglijabil, respectiv este de maximum 1% din cantitatea de gaze naturale cumpărată în perioada ianuarie-noiembrie a anului calendaristic sau în perioada din luna decembrie în care au deținut licența, în situația persoanelor impozabile care obțin licența de furnizare a energiei electrice în perioada 1-31 decembrie, după caz. Persoanele impozabile aflate în această situație bifează caseta "Declarație potrivit art. 331 alin. (2) lit. l) pct. 2 din Codul fiscal - GAZE NATURALE" și completează secțiunea III din declarație.

Termen depunere. Formularul (089) "Declarație pe propria răspundere pentru îndeplinirea condiției prevăzute la art. 331 alin. (2) lit. e) pct. 2 și/sau art. 331 alin. (2) lit. l) pct. 2 din Codul fiscal" se depune la organul fiscal competent anual, până la data de 10 decembrie a fiecărui an. Declarația este valabilă pentru toate achizițiile de energie electrică/gaze naturale efectuate în anul următor.


vineri, 27 august 2021

Stabilirea contingentului de lucrători străini nou-admiși pe piața forței de muncă în anul 2021

In Monitorul oficial nr. 780/2021 a fost publicata Hotărârea nr. 836/2021 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.133/2020 privind stabilirea contingentului de lucrători străini nou-admiși pe piața forței de muncă în anul 2021.

Potrivit acestei hotarari, pentru anul 2021 se stabilește un contingent de 50.000 (initial era prevazut un numar de 25.000) de lucrători străini nou-admiși pe piața forței de muncă din România.

Procedura de înregistrare a contractelor de fiducie sau ale construcțiilor juridice similare fiduciei

In Monitorul oficial nr. 779/2021 a fost publicat Ordinul nr. 1.193/2021 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de fiducie sau ale construcțiilor juridice similare fiduciei, de organizare și funcționare a Registrului central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare fiduciilor, pentru aprobarea Procedurii privind accesul la Registrul central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare fiduciilor, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare.

Potrivit art. 780 din Codul Civil, sub sancțiunea nulității absolute, contractul de fiducie și modificările sale trebuie să fie înregistrate la cererea fiduciarului, în termen de o lună de la data încheierii acestora, la organul fiscal competent să administreze sumele datorate de fiduciar bugetului general consolidat al statului. Când masa patrimonială fiduciară cuprinde drepturi reale imobiliare, acestea sunt înregistrate, în condițiile prevăzute de lege, sub aceeași sancțiune, la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale competent pentru administrarea sumelor datorate bugetelor locale ale unităților administrativ- teritoriale în raza cărora se află imobilul, dispozițiile de carte funciară rămânând aplicabile.

Astfel, pentru înregistrarea contractului de fiducie, fiduciarul depune în termen de o lună de la data încheierii contractului de fiducie "Declarația de înregistrare a contractelor de fiducie sau a construcțiilor juridice similare fiduciei", însoțită de o copie a contractului de fiducie. Conformitatea cu originalul a copiei se efectuează de către fiduciar prin înscrierea mențiunii "conform cu originalul" și prin semnătura acestuia. Declarația, însoțită de copia contractului de fiducie, se depune prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV). 

Mențiunile privind modificarea sau încetarea contractului de fiducie se declară prin completarea și depunerea declarației, având bifată în formular căsuța "Modificare" sau "Încetare", după caz, însoțită de documentele justificative.

Prevederile referitoare la inregistrarea contractului de fiducie se aplică în mod corespunzător și pentru depunerea declarației pentru înregistrarea, modificarea sau încetarea construcțiilor juridice similare fiduciei.

Acest ordin aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare:

a) "Declarație de înregistrare a contractelor de fiducie sau ale construcțiilor juridice similare fiduciei";
b) "Cerere de eliberare a certificatului de dovadă a înregistrării contractului de fiducie sau al construcției juridice similare fiduciei";
c) "Certificat de dovadă a înregistrării contractului de fiducie sau al construcției juridice similare fiduciei în Registrul central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare fiduciilor";
d) "Declarație privind neconcordanțele dintre informațiile privind beneficiarii reali disponibile în Registrul central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare fiduciilor și informațiile deținute de autorități/entități raportoare";
e) "Cerere de înregistrare online pentru accesul la informațiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare fiduciilor";
f) "Cerere de acces la informațiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare fiduciilor";
g) "Referat privind soluționarea cererilor de acces la informațiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare fiduciilor, depuse de persoanele prevăzute la art. 19 alin. (81) lit. c) și d) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.

miercuri, 25 august 2021

Prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 11 august 2021

In Monitorul oficial nr. 767/2021 a fost publicata Hotărârea nr. 826/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 11 august 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Începând cu data de 11 august 2021 se prelungește cu 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul țării.

 

Modificarea Normelor metodologice de aplicare a Programului IMM INVEST ROMÂNIA

In Monitorul oficial nr. 767/2021 a fost publicata Hotărârea nr. 828/2021 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii și a întreprinderilor mici cu capitalizare de piață medie - IMM INVEST ROMÂNIA, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 282/2020.

Procedura de implementare și de administrare a grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit

In Monitorul oficial nr. 766/2021 a fost publicat Ordinul nr. 1191/2021 pentru aprobarea Procedurii de implementare și de administrare a grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare.

Opțiunea de constituire a grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit se comunică prin depunerea, de către reprezentantul legal al persoanei juridice responsabile a grupului, la organul fiscal competent, a unei cereri comune semnate de către reprezentanții legali ai tuturor membrilor grupului. Cererea privind grupul fiscal în domeniul impozitului pe profit se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, cu cel puțin 60 de zile înainte de începerea perioadei pentru care se solicită aplicarea consolidării fiscale. La cerere se anexează certificatul constatator eliberat de către oficiul registrului comerțului și/sau alte documentele justificative din care să rezulte îndeplinirea condiției de deținere prevăzute la art. 42^2 pct. 1 din Codul fiscal.

Pe baza deciziei privind aprobarea implementării grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit se marchează, în vectorul fiscal, la rubrica "impozit pe profit" atât pentru persoana juridică responsabilă, cât și pentru ceilalți membri calitatea dobândită în cadrul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit aprobat de organul fiscal.

Marcajul în vectorul fiscal se face informatic și conține data de la care contribuabilul a devenit membru al unui grup fiscal în domeniul impozitului pe profit potrivit prevederilor art. 42^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

De la data implementării grupului fiscal se inactivează, în vectorul fiscal al fiecărui membru al grupului, cu excepția celui al persoanei juridice responsabile a grupului fiscal, obligația de declarare privind impozitul pe profit. De la data implementării grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit, obligațiile declarative și de plată reglementate de titlul II Impozit pe profit din Codul fiscal revin persoanei juridice responsabile.

Obligațiile de declarare și competența de administrare a impozitelor, taxelor și contribuțiilor datorate de fiecare membru al grupului, cu excepția impozitului pe profit, rămân neschimbate.

Declarația anuală privind impozitul pe profit se depune la organul fiscal competent, împreună cu declarația anuală privind impozitul pe profit a fiecărui membru, până la termenele prevăzute de lege. Persoana juridică responsabilă are obligația de a depune declarația informativă privind beneficiarii sponsorizărilor/mecenatului/burselor private efectuate/efectuat de membrii grupului.

În situația în care se decide menținerea grupului fiscal și continuarea sistemului de consolidare fiscală în domeniul impozitului pe profit, după încheierea perioadei de consolidare de 5 ani fiscali, persoana juridică responsabilă reînnoiește opțiunea.

Opțiunea se comunică organului fiscal competent prin completarea formularului 173 "Cerere privind grupul fiscal în domeniul impozitului pe profit", depus de reprezentantul legal al persoanei juridice responsabile și semnat de către reprezentanții legali ai tuturor membrilor grupului, în care se precizează și perioada pentru care grupul decide continuarea aplicării sistemului de consolidare fiscală. Cererea, având bifată caseta corespunzătoare, se depune cu cel puțin 60 de zile înainte de începerea perioadei pentru care se solicită continuarea aplicării sistemului de consolidare fiscală.

Acest ordin aproba si modelul și conținutul următoarelor formulare:

a) 173 "Cerere privind grupul fiscal în domeniul impozitului pe profit", precum și instrucțiunile de completare;
b) 174 "Decizie privind aprobarea/respingerea implementării/menținerea grupului fiscal și continuarea sistemului de consolidare fiscală în domeniul impozitului pe profit";
c) 175 "Decizie privind modificări ulterioare în cadrul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit".

Totodata, acest ordin cuprinde:

- procedura de modificare a grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit;
- procedura de desființarea grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit.

marți, 17 august 2021

Procedura de stabilire a TVA datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției

In Monitorul oficial nr. 763/2021 a fost publicat Ordinul nr. 1.159/2021 privind aprobarea Procedurii de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției, precum și a modelului și conținutului unor formulare.

În sensul acestei proceduri persoanele prevăzute la art. 293 alin. (1) lit. e) și art. 294 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal, respectiv misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic sau consular, au obligația să plătească TVA pentru mijloacele de transport pe care le-au importat sau achiziționat în regim de scutire de la plata TVA dacă înstrăinează mijloacele de transport într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției.

Contribuabilii care au obligația de plată a TVA în condițiile pct. 2 alin. (2) lit. a) sau b), după caz, depun la organul fiscal competent formularul 380 "Cerere de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției", conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.

Cererea este însoțită de documente doveditoare, anexate în copie, cum ar fi: documentele de achiziție (factură, bon fiscal etc.) din care să rezulte elementele de identificare a mijlocului de transport, valoarea de achiziție a acestuia și data achiziției.

Sumele se stabilesc la nivelul taxei pe valoarea adăugată care ar fi fost datorată în momentul în care mijloacele de transport au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată.

Compartimentul de specialitate stabilește taxa pe valoarea adăugată datorată pentru mijloacele de transport de către contribuabil, potrivit art. 294^1 din Codul fiscal, și emite formularul "Decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției", conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.

Acest ordin aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare:

- 380 "Cerere de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției";
- "Referat privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției";
- "Decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției";
- "Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției";
- "Decizie pentru îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul Deciziei nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . . privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției".

miercuri, 11 august 2021

Noul model al instiintarii pentru discutia finala in cazul inspectiei fiscale

In Monitorul oficial nr. 753/2021 a fost publicat Ordinul nr. 1189/2021 privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 4.077/2020 pentru aprobarea procedurii de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală.

Acest ordin introduce noul model al instiintarii pentru discutia finala ca urmare a încheierii inspecției fiscale.

Contribuabilul/Plătitorul trebuie informat pe parcursul desfășurării inspecției fiscale despre aspectele constatate în cadrul acțiunii de inspecție fiscală, iar la încheierea acesteia, despre constatările și consecințele lor fiscale.

Organul de inspecție fiscal comunică contribuabilului/plătitorului proiectul de raport de inspecție fiscală, în format electronic sau pe suport hârtie, acordându-i acestuia posibilitatea de a-și exprima punctul de vedere. În acest scop, odată cu comunicarea proiectului de raport, organul de inspecție fiscală comunică și data, ora și locul la care va avea loc discuția finală, însă nu mai devreme de 3 zile lucrătoare de la data comunicării proiectului de raport de inspecție fiscală, respectiv 5 zile lucrătoare în cazul marilor contribuabili. Perioada necesară pentru îndeplinirea audierii nu se include în calculul duratei inspecției fiscale .Contribuabilul/Plătitorul poate renunța la discuția finală, notificând acest fapt organului de inspecție fiscală.

Data încheierii inspecției fiscale este data programată pentru discuția finală cu contribuabilul/plătitorul sau data notificării de către contribuabil/plătitor că renunță la acest drept.

Noul model al instiintarii pentru discutia finala:

Domnului/Doamnei . . . . . . . . . ., în calitate de . . . . . . . . . . la . . . . . . . . . ., cu domiciliul fiscal în . . . . . . . . . ., str . . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . . , bl. . . . . . . . . . . , ap. . . . . . . . . . . , județul . . . . . . . . . . înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. . . . . . . . . . . , C.U.I. nr. . . . . . . . . . .

Vă înaintăm alăturat proiectul de raport de inspecție fiscală și totodată vă înștiințăm că în data de . . . . . . . . . . , ora . . . . . . . . . . , la . . . . . . . . . ., va avea loc discuția finală asupra constatărilor și consecințelor fiscale, ca urmare a încheierii inspecției fiscale efectuate în perioada . . . . . . . . . . la . . . . . . . . . . .

Vă informăm că aveți posibilitatea să vă exprimați în scris punctul de vedere cu privire la constatările organelor de inspecție fiscală, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

În situația în care nu vă veți prezenta la termenul stabilit pentru discuția finală din data de . . . . . . . . . ., vă informăm că cel de-al doilea termen stabilit pentru a avea loc discuția finală este în data de . . . . . . . . . ., ora . . . . . . . . . ., la . . . . . . . . . . .

În situația în care doriți să renunțați la discuția finală, vă rugăm să notificați acest fapt organului de inspecție fiscală, anterior datei/datelor programate pentru discuția finală. În acest caz, data încheierii inspecției fiscale este data notificării, conform prevederilor art. 130 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

În cazul în care nu vă veți prezenta la discuția finală la niciunul dintre cele două termene și nu veți notifica despre renunțarea la acest drept, vă comunicăm că, potrivit art. 130 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, data de.......... reprezintă data de încheiere a inspecției fiscale.

De asemenea, vă informăm că, indiferent de opțiunea dumneavoastră de a vă exercita sau nu dreptul de a participa la discuția finală, aveți dreptul să vă prezentați în scris punctul de vedere cu privire la constatările organului de inspecție fiscală, potrivit prevederilor art. 130 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Avizat,
Șef serviciu,
. . . . . . . . . .
(numele și prenumele, semnătura)    

Echipa de inspecție fiscală,
. . . . . . . . . .
(funcția, numele și prenumele, semnătura)