marți, 8 noiembrie 2011

Lansarea noul website CECCAR

Astazi, 8 noiembie 2011, CECCAR a lansat noul website www.ceccar.ro. Prin acest nou website CECCAR pune la dispozitia contabililor: "...toate informaţiile necesare desfăşurării la standarde înalte a nobilei profesii ..."

Inscrierea in Grupul expertilor judiciari

Potrivit Normelor CECCAR nr. 1044 / 2010 privind imbunatatirea activitatii de expertiza judiciara, aprobate prin Hotararea CECCAR nr. 10 / 2010 expertii contabili membrii CECCAR pot efectua expertize contabaile judiciare doar daca sunt inscrisi in Grupul expertilor judiciari (GEJ).

Inscrierea expertilor contabili membrii CECCAR in GEJ se face la cerere, in baza urmatoarelor conditii:

- sunt inscrisi in Tabloul CECCAR, au viza la zi si au statut de membri activi
-  au depus cererea pentru sustinerea testului si inscrierea in GEJ la sediul filialei CECCAR din care fac parte in termenul legal
- au promovat testul de verificare a cunostintelor privind regulile procedurale de efectuare a expertizelor contabile judiciare, privind notiuni de doctrina si deontologia profesiei contabile si legislatia financiar-contabila, organizat la nivelul filialei CECCAR
- se bucura de o moralitate ireprosabila

Testul grila se sustine la nivelul fiecarei filiale CECCAR in perioada 15 noiembrie - 15 decembrie, iar subiectele se stabilesc la nivel central. Pentru anul 2011 datele de examinare sunt 3 decembrie orele 09:00 pentru prima sesiune si 17 decembrie orele 09:00 pentru cea de a doua.

Pentru mai multe detalii click aici >>>

Vezi aici Normele CECCAR nr. 1044 / 2010 privind imbunatatirea activitatii de expertiza judiciara, aprobate prin Hotararea CECCAR nr. 10 / 2010

Sursa CECCAR

luni, 7 noiembrie 2011

Lista actualizata cu societatile de asigurare agreate de C.E.C.C.A.R. pentru realizarea asigurarilor de raspundere civila profesionala a membrilor

Pe site-ul CECCAR Filiala Bucuresti a fost publicata lista actualizata la data de 26.10.2011 cu societatile de asigurare agreate de C.E.C.C.A.R. pentru realizarea asigurarilor de raspundere civila profesionala a membrilor.

Consulta lista aici >>>

Sursa: CECCAR fil. Bucuresti

Esalonarea la plata obligatiilor administrate de ANAF

In Monitorul oficial nr. 764 / 2011  a fost publicat Ordinul MFP nr. 2677 / 2011 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata.

Acest ordin inlocuieste procedura esalonarii la plata a obligatiilor administrate de ANAF publicata initial in ordinul MFP nr. 1853 / 2011.

Actualizare soft J pentru generarea PDF-ului declaratiei 112

In data de 4 noiembrie 2011 ANAF a actualizat versiunea softului J care se poate descarca de aici >>>

ANAF: Modificarea Codului fiscal

ANAF a publicat pe pagina de web www.anaf.ro sinteza principalelor modificari aduse la Codul fiscal. Data sintezei este 11 octombrie 2011.

Sinteza este structurata pe urmatoarele categorii:

- impozit pe profit
- impozit pe venit
- impozit pe veniturile nerezidentilor
- contributii sociale obligatorii


Sursa: ANAF

Trecerea la perioada fiscala si la plata trimestriala a impozitelor si contributiilor la salarii se va notifica de catre ANAF

Potrivit unei circulare ANAF, trecerea la perioada fiscala si la plata trimestriala a impozitelor si contributiilor aferente salarilor va fi notificata contribuabililor de catre fisc, cu exceptia celor care au optat pentru declararea si plata lunara.


Potrivit OG nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, urmatorii contribuabilii au obligatia depunerii trimestriale a Declaratiei 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate:

- asociatile, fundatile sau alte entitati fara scop patrimonial, persoane juridice, exceptand institutiile publice, care in anul anterior au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
- persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
- microintreprinderile care in anul anterior au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
- persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii libere si asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, care au angajati. 

Datele privind numarul de salariati si veniturile totale se vor prelua de catre ANAF din situatiile financiare depuse pentru 31.12.2010. In cazul contribuabililor care nu au depus situatiile financiare la 31.12.2010 perioada fiscala va fi luna.

Mai multe detalii aici >>> 

Sursa: ANAF

vineri, 4 noiembrie 2011

Declaratile 010 si 070: Ordin MFP nr. 2706 / 2011 privind modificarea Ordinului MFP nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor

In Monitorul oficial nr. 761 / 2011 a fost publicat Ordinul MFP nr. 2706 / 2011 privind modificarea Ordinului MFP nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor.

Acest ordin modifica modelul si instructiunile de completare a urmatoarelor formulare:

- Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, avand numarul: 010, cod M.F.P. 14.13.01.10.11/1;
- Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, avand numarul 070, cod M.F.P. 14.13.01.10.11/5.

Potrivit acestui ordin categoriile de obligatii care se mentioneaza in vectorul fiscal sunt:

a) taxa pe valoarea adaugata;
b) impozitul pe profit;
c) impozitul pe veniturile microintreprinderilor;
d) accizele;
e) impozitul la titeiul din productia interna;
f) impozitul pe venitul din salarii şi pe venituri asimilate salariilor;
g) contributia pentru asigurari sociale de sanatate;
h) contributia de asigurari pentru somaj;
i) contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale;
j) contributia de asigurari sociale;
k) contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;
l) contributia pentru concedii si indemnizatii;
m) redeventele miniere;
n) redeventele petroliere;
o) contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii.

Modelul acestor formulare si instructiunile de completare aferente se pot consulta aici >>>

Revisal: Agentii economici se pot inscrie in Revisal pana la 15 decembrie 2011

Potrivit unui comunicat de presa, Guvernul anunta ca agentii economici vor putea inscrie si actualiza datele in Registrul General de Evidenta a Salariatilor pana la data de 15 decembrie 2011.

Actul normativ care va fi aprobat de catre Guvern va clarifica si aspecte legate de drepturile salariale care se completeaza in registrul de evidenta a salariatilor, respectiv, salariul de baza lunar brut si sporuri, care se vor completa asa cum sunt prevazute in contractul individual de munca.

Potrivit aceluiasi comunicat Guvernul mentioneaza ca  "pana la sfarsitul lunii octombrie, au transmis date pentru inscrierea in REVISAL 71% dintre angajatori. Dintre acestia, 77% au transmis informatiile on-line, iar 23% au depus formularele la ghisee."

Sursa: Guvernul Romaniei >>>

Repausul saptamanal

Potrivit art. 137 din Codului Muncii repausul saptamanal se acorda in doua zile consecutive, de regula sambata si duminica.

Daca repausul in zilele de sambata si duminica ar prejudicia interesul public sau desfasurarea normala a activitatii, repausul saptamanal poate fi acordat si in alte zile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil sau prin regulamentul intern. In acest fel trebuie mentionat in contractul colectiv de munca aplicabil sau in regulamentul intern ca, in cazul in care se lucreaza sambata atunci zilele libere sunt de exemplu duminica si luni.

In situatia in care se lucreaza sambata si/sau duminica salariatii vor beneficia de un spor la salariu stabilit prin contractul colectiv de munca sau, dupa caz, prin contractul individual de munca. Astfel ca in CCM sau CIM trebuie mentionat cat este acest spor, de exemplu 10% din salariul de baza. Codul muncii nu impune o valoare a acestui spor, ci acesta depinde de negocierea dintre angajator si salariati.

In situatii de exceptie, zilele de repaus saptamanal sunt acordate cumulat, dupa o perioada de activitate continua ce nu poate depasi 14 zile calendaristice, cu autorizarea inspectoratului teritorial de munca si cu acordul sindicatului sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor. Salariatii al caror repaus saptamanal se acorda astfel au dreptul la dublul compensatiilor cuvenite potrivit art. 123 alin. (2) din Codul Muncii, adica la un spor de minim 150% din salariul de baza.

In cazul unor lucrari urgente, a caror executare imediata este necesara pentru organizarea unor masuri de salvare a persoanelor sau bunurilor angajatorului, pentru evitarea unor accidente iminente sau pentru inlaturarea efectelor pe care aceste accidente le-au produs asupra materialelor, instalatiilor sau cladirilor unitatii, repausul saptamanal poate fi suspendat pentru personalul necesar in vederea executarii acestor lucrari. Acesti salariati au dreptul la dublul compensatiilor cuvenite potrivit art. 123 alin. (2) din Codul Muncii, adica la un spor de minim 150% din salariul de baza.