In Monitorul oficial nr. 813 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 2927/2017 privind procedura şi condiţiile de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA.
Acest ordin aproba:
- procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
- formularul 310 Cerere pentru aprobarea transferului sumelor din contul de
TVA
- referatul privind soluţionarea Cererii pentru aprobarea transferului sumelor
din contul de TVA
- decizia de soluţionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din
contul de TVA
- invitaţia pentru prezentarea contribuabilului la audiere
Modelul formularului 310 si instructiunile de completare se pot descarca de aici >>>
Prevederile acestui ordin se aplică pentru cererile depuse de
contribuabil, în temeiul art.
12 din Ordonanţa Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA,
începând cu data de 1 octombrie 2017.
Acest ordin pune in aplicare art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 23/2017 care precizeaza ca urmatoarele transferuri din contul de TVA se efectuează în urma verificării efectuate
de organul fiscal:
- sume
rezultate ca urmare a unor corecţii în urma unor erori materiale în procesul de
plată, pentru care restituirea se efectuează într-un alt cont decât un cont de
TVA;
- sume
rezultate ca urmare a corectării facturilor sau ca urmare a ajustării bazei de
impozitare a TVA conform art.
287 din Codul fiscal, pentru care restituirea se efectuează într-un alt cont
decât un cont de TVA;
- sume
transferate în contul curent al titularului deschis la aceeaşi instituţie de
credit sau în contul de disponibil distinct deschis la aceeaşi unitate a
Trezoreriei Statului, după caz, în limita sumelor transferate in contul de TVA din contul curent al titularului deschis la aceeaşi instituţie de credit sau din
contul de disponibil distinct deschis la aceeaşi unitate a Trezoreriei Statului;
- sume
transferate în contul curent, în cazul persoanelor care nu mai au obligaţia de a
avea un cont de TVA şi nu mai au obligaţii de plată privind TVA;
- sume
reprezentând TVA achitat în numerar, cu excepţia celor reţinute din încasările
în numerar sau cu cardul din contul
curent;
- alte sume
rezultate din operaţiuni care dau dreptul la debitarea contului, stabilite prin
ordin al preşedintelui ANAF, cu acordul organului fiscal.
vineri, 20 octombrie 2017
joi, 19 octombrie 2017
Split TVA: Semnarea electronică a rapoartelor şi accesul operatorilor economici la funcţionalităţile sistemului naţional de raportare - Forexebug
In Monitorul oficial nr. 812 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 2744/2017 privind modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug.
Acest ordin precizeaza ca Procedura pentru modulul "Semnarea electronică a rapoartelor şi accesul entităţilor publice la funcţionalităţile sistemului naţional de raportare - Forexebug", aprobată în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug, se aplică în mod corespunzător şi de operatorii economici şi alte entităţi care au optat pentru deschiderea la unităţile Trezoreriei Statului a conturilor de disponibil destinate încasării şi plăţii defalcate a TVA în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA.
Astfel ca operatorii economici şi alte entităţi pot înrola în Sistemul naţional de raportare - Forexebug persoane care deţin certificat digital calificat, pentru următoarele operaţiuni:
Acest ordin precizeaza ca Procedura pentru modulul "Semnarea electronică a rapoartelor şi accesul entităţilor publice la funcţionalităţile sistemului naţional de raportare - Forexebug", aprobată în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug, se aplică în mod corespunzător şi de operatorii economici şi alte entităţi care au optat pentru deschiderea la unităţile Trezoreriei Statului a conturilor de disponibil destinate încasării şi plăţii defalcate a TVA în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA.
Astfel ca operatorii economici şi alte entităţi pot înrola în Sistemul naţional de raportare - Forexebug persoane care deţin certificat digital calificat, pentru următoarele operaţiuni:
- vizualizarea rapoartelor
generate de sistem (extrase de cont, notificări sau alte rapoarte generate de
sistem);
- semnarea şi transmiterea
documentelor în format electronic (ordinul de plată multiplu electronic (OPME)
sau alte documente electronice stabilite prin procedura de sistem).
Noua declaratie 100 privind obligaţiile de plată la bugetul de stat
In Monitorul oficial nr. 812 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 2935/2017 privind modificarea şi
completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate
pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere
sau reţinere la sursă.
Acest ordin modifica formatul Declaraţiei 100 privind obligaţiile de plată la bugetul de stat si a Declaraţiei 710 rectificativă.
Aceasta modificare da posibilitatea îndeplinirii de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa a obligaţiilor fiscale aferente perioadei în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal. Astfel in aceste 2 declaratii se va putea bifa rubrica «Declaraţie depusă potrivit art. 90 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală» şi se va putea completa codul de identificare fiscală al succesorului. De asemenea, la secţiunea «Date de identificare a contribuabilului/plătitorului», la rubrica «Cod de identificare fiscală» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii care şi-a încetat existenţa.
Potrivit art. 90 alin. (4) din Codul de procedură fiscală, codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru îndeplinirea, de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa, a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Prevederile acestui ordin se aplică începând cu obligaţiile aferente lunii septembrie 2017, cu termen de declarare până la data de 25 octombrie 2017, inclusiv.
Acest ordin modifica formatul Declaraţiei 100 privind obligaţiile de plată la bugetul de stat si a Declaraţiei 710 rectificativă.
Aceasta modificare da posibilitatea îndeplinirii de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa a obligaţiilor fiscale aferente perioadei în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal. Astfel in aceste 2 declaratii se va putea bifa rubrica «Declaraţie depusă potrivit art. 90 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală» şi se va putea completa codul de identificare fiscală al succesorului. De asemenea, la secţiunea «Date de identificare a contribuabilului/plătitorului», la rubrica «Cod de identificare fiscală» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii care şi-a încetat existenţa.
Potrivit art. 90 alin. (4) din Codul de procedură fiscală, codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru îndeplinirea, de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa, a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Prevederile acestui ordin se aplică începând cu obligaţiile aferente lunii septembrie 2017, cu termen de declarare până la data de 25 octombrie 2017, inclusiv.
Procedura de stabilire a impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate, precum şi pentru aprobarea unor formulare
In Monitorul oficial nr. 804 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 2883/2017 privind Procedura de stabilire a impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate, precum şi pentru aprobarea unor formulare.
Acest ordin precizeaza procedura de stabilire a impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate.
Totodata acest ordin aproba continutul urmatoarelor formulare:
- 280 "Cerere de stabilire a impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate", cod 14.13.06.99/c;
- 281 "Decizie privind stabilirea impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate", cod 14.13.06.99/d;
- 282 "Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate", cod 14.13.06.99/d.a.
Acest ordin precizeaza procedura de stabilire a impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate.
Totodata acest ordin aproba continutul urmatoarelor formulare:
- 280 "Cerere de stabilire a impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate", cod 14.13.06.99/c;
- 281 "Decizie privind stabilirea impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate", cod 14.13.06.99/d;
- 282 "Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea impozitelor şi taxelor datorate în România de către membrii Comandamentelor Forţelor Aliate sau dependenţii acestora, pentru articolele care urmează să fie înstrăinate şi care au fost achiziţionate fără plata impozitelor şi taxelor datorate", cod 14.13.06.99/d.a.
miercuri, 18 octombrie 2017
Comunicat MFP: Regimul fiscal al bacsisului este deja reglementat
MFP a emis urmatorul comunicat in legatura cu regimul fiscal al bacsisului:
În legătură cu articolele apărute în mass media cu privire la impozitarea bacșișului, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:
În cadrul departamentelor Ministerului Finanțelor Publice nu există un proiect sau un draft de proiect cu privire la impozitarea bacșișului în acest moment. În cursul săptămânii trecute, o serie de operatori economici și-au exprimat dorința revenirii la reglementări privind evidența contabilă și modul de distribuire a acestuia, în cadrul unui eveniment la care au participat și reprezentanți ai Ministerului Finanțelor Publice.
În legătură cu impozitarea bacșișului evidențiem faptul că, regimul fiscal al acestor sume primite la nivelul persoanelor fizice este deja reglementat, fiind considerate venituri din alte surse.
Precizăm că nu au fost inițiate încă alte discuții sau întâlniri referitoare la acest subiect.
În legătură cu articolele apărute în mass media cu privire la impozitarea bacșișului, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:
În cadrul departamentelor Ministerului Finanțelor Publice nu există un proiect sau un draft de proiect cu privire la impozitarea bacșișului în acest moment. În cursul săptămânii trecute, o serie de operatori economici și-au exprimat dorința revenirii la reglementări privind evidența contabilă și modul de distribuire a acestuia, în cadrul unui eveniment la care au participat și reprezentanți ai Ministerului Finanțelor Publice.
În legătură cu impozitarea bacșișului evidențiem faptul că, regimul fiscal al acestor sume primite la nivelul persoanelor fizice este deja reglementat, fiind considerate venituri din alte surse.
Precizăm că nu au fost inițiate încă alte discuții sau întâlniri referitoare la acest subiect.
Ordinul nr. 2899/2017 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.012/2016 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare
In Monitorul oficial nr. 802 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 2899/2017 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.012/2016 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare.
Ordinul nr. 2482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi
In Monitorul oficial nr. 796 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 2482/2017 privind
procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor
fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a
importatorilor autorizati.
Potrivit acestui ordin autorizarea antrepozitelor fiscale, a
destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor
autorizaţi se efectuează de către direcţiile generale regionale ale finanţelor
publice, prin comisiile regionale pentru autorizarea operatorilor de produse
supuse accizelor armonizate, denumite în continuare comisii.
Totusi prin excepţie autorizarea antrepozitelor fiscale pentru producţia exclusivă de vinuri
realizată de către contribuabili, alţii decât contribuabilii mari şi mijlocii
stabiliţi conform reglementărilor în vigoare, micile distilerii prevăzute la art. 353 din Codul fiscal, precum
şi micile fabrici de bere independente prevăzute la art. 349 din Codul fiscal se face prin comisii
teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor
armonizate, constituite la nivelul structurilor teritoriale ale direcţiilor
generale regionale ale finanţelor publice, denumite în continuare comisii
teritoriale.
Acest ordin precizeaza:
- componenta comisiei pentru autorizarea
operatorilor de produse supuse accizelor armonizate;
- procedura si conditiile în care se realizează
autorizarea prin comisiile pentru autorizarea operatorilor de produse supuse
accizelor armonizate;
- componenta comisiei teritoriale pentru
autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate;
- procedura si conditiile în care se
realizează autorizarea prin comisiile teritoriale pentru autorizarea
operatorilor de produse supuse accizelor armonizate.
Declaraţia 110 de regularizare/cerere de restituire privind impozitul pe venit reţinut la sursă
In Monitorul oficial nr. 793 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 2779/2017 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului 110 "Declaraţie de regularizare/cerere de restituire privind impozitul pe venit reţinut la sursă".
Declaraţia se completează şi se
depune de către plătitorii de venit care au reţinut la sursă un impozit pe venit
în cuantum mai mare decât cel legal datorat şi efectuează regularizarea sumelor
restituite beneficiarilor de venit cu obligaţiile fiscale de acelaşi tip
datorate în perioada fiscală în care s-a efectuat restituirea.
Formularul se depune atât în cazul în care, în perioada fiscală în
care a avut loc restituirea sumelor către beneficiarii de venit, impozitul
datorat este mai mare decât suma restituită, cât şi în situaţia în care suma
restituită beneficiarilor de venit este mai mare decât impozitul datorat,
rezultând astfel diferenţe de plată sau diferenţe de recuperat de la bugetul de
stat.
În situaţia în care în urma
regularizării rezultă diferenţe de recuperat de la bugetul de stat, formularul
are rolul unei cereri de restituire, caz în care se bifează rubrica prevăzută în
acest scop.
Declaratia 110 se depune pentru perioada fiscală în care s-a efectuat
restituirea sumelor beneficiarului de venit de către plătitor, în cadrul
termenului de prescripţie a dreptului de a cere restituirea sumelor, prevăzut la
art. 219 din Codul de procedură fiscală.
În cazul beneficiarilor de
venit, persoane nerezidente, care depun certificatul de rezidenţă fiscală
ulterior reţinerii la sursă a impozitului de către plătitorul de venit,
declaraţia de regularizare/cererea de restituire privind impozitul pe venit
reţinut la sursă se depune în cadrul termenului de prescripţie, inclusiv în
cazul în care s-a ridicat rezerva verificării ulterioare, ca urmare a efectuării
unei inspecţii fiscale.
Declaraţia se completează cu
ajutorul programului de asistenţă si se depune la organul
fiscal competent, în format PDF, cu fişier XML ataşat, pe suport CD, însoţit de
formatul hârtie, semnat conform legii, sau se transmite prin mijloace
electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.
marți, 17 octombrie 2017
Registrul persoanelor care aplică plata defalcată a TVA
Registrul persoanelor care aplică plata defalcată a TVA se poate consulta aici >>>.
Split TVA: Ordinul nr. 2590/2017 privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 2.004/2013 pentru aprobarea Procedurii privind registrul entităţilor publice
In Monitorul oficial nr. 791 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 2590/2017 privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 2.004/2013 pentru aprobarea Procedurii privind registrul entităţilor publice.
Acest ordin introduce procedura privind registrul altor entităţi in care se pot înregistra operatorii economici şi alte entităţi care aplică mecanismul plăţii defalcate a TVA şi utilizează ordinul de plată multiplu electronic (OPME).
Acest ordin introduce procedura privind registrul altor entităţi in care se pot înregistra operatorii economici şi alte entităţi care aplică mecanismul plăţii defalcate a TVA şi utilizează ordinul de plată multiplu electronic (OPME).
Abonați-vă la:
Postări (Atom)