Pe site-ul ANAF se poate consulta Registrul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare >>>
Potrivit Normelor metodologice de aplicare a art. 145 din Codul fiscal, in situaţia în care furnizorul sau prestatorul este înscris în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare la data emiterii unei facturi dar omite să înscrie menţiunea ”TVA la încasare“, deşi operaţiunea respectivă nu este exclusă de la aplicarea sistemului TVA la încasare, beneficiarul are obligaţia să exercite dreptul de deducere în conformitate cu prevederile art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal.
Potrivit art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal dreptul de deducere a TVA aferente achiziţiilor efectuate de o persoană impozabilă de la o persoană impozabilă care aplică sistemul TVA la încasare conform prevederilor art. 134^2 alin. (3) - (8) este amânat până în momentul în care taxa aferentă bunurilor şi serviciilor care i-au fost livrate/prestate a fost plătită furnizorului/prestatorului său.
miercuri, 2 ianuarie 2013
Sistemul TVA la incasare
Incepand cu data de 1 ianuarie 2013 se aplica sistemul TVA la incasare. Pentru a facilita intelegerea acestui sistem, Ministerul Finantelor Publice a publicat in Monitorul Oficial nr. 792 / 2012 Ordinul nr. 1519/2012 pentru aprobarea Ghidului privind aplicarea sistemului TVA la incasare.
Pentru detalii complete privind acest sistem click aici >>>
Pentru detalii complete privind acest sistem click aici >>>
marți, 1 ianuarie 2013
Ordinul ANAF nr. 1822/2012 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti
In Monitorul oficial nr. 809 / 2012 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1822/2012 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.
Acest ordin se poate consulta aici >>>
Acest ordin se poate consulta aici >>>
Ordinul ANAF nr. 1823/2012 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili.
In Monitorul oficial nr. 809 / 2012 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1823/2012 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili.
Acest ordin se poate consulta aici >>>
Acest ordin se poate consulta aici >>>
vineri, 28 decembrie 2012
Ordin nr. 1714/2012 pentru aprobarea procedurii de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale, precum si a unor formulare
In Monitorul oficial nr. 798 / 2012 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1714/2012 pentru aprobarea procedurii de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale, precum si a unor formulare.
Acest ordin aproba modelul si continutul formularelor:
a) 601 "Cerere de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale", cod 14.13.04.03;
b) Notificare, cod 14.13.07.04.
si procedura de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale.
In conformitate cu prevederile art. 296^21 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, urmatoarele persoane au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte, dupa caz, respectiv:
a) intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale;
b) membrii intreprinderii familiale;
c) persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati economice;
d) persoanele care realizeaza venituri din profesii libere;
e) persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla.
Persoanele care sunt asigurate ale sistemului public de pensii, conform art. 6 alin. (1) pct. I lit. a)-c), pct. II, III si V din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii, precum si cele care au calitatea de pensionari nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute ca urmare a incadrarii in una sau mai multe dintre situatiile prevazute mai sus.
In situatia in care contribuabilii nu se mai incadreaza in niciuna dintre situatiile prevazute mai sus sau se afla in situatiile prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. a)-c), pct. II, III si V din Legea nr. 263/2010, sunt asigurati in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii sau au calitatea de pensionari, vor depune la organul fiscal competent Cererea 601 de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale, in vederea scoaterii din evidenta fiscala.
Mai multe detalii aici >>>
Acest ordin aproba modelul si continutul formularelor:
a) 601 "Cerere de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale", cod 14.13.04.03;
b) Notificare, cod 14.13.07.04.
si procedura de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale.
In conformitate cu prevederile art. 296^21 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, urmatoarele persoane au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte, dupa caz, respectiv:
a) intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale;
b) membrii intreprinderii familiale;
c) persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati economice;
d) persoanele care realizeaza venituri din profesii libere;
e) persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla.
Persoanele care sunt asigurate ale sistemului public de pensii, conform art. 6 alin. (1) pct. I lit. a)-c), pct. II, III si V din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii, precum si cele care au calitatea de pensionari nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute ca urmare a incadrarii in una sau mai multe dintre situatiile prevazute mai sus.
In situatia in care contribuabilii nu se mai incadreaza in niciuna dintre situatiile prevazute mai sus sau se afla in situatiile prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. a)-c), pct. II, III si V din Legea nr. 263/2010, sunt asigurati in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii sau au calitatea de pensionari, vor depune la organul fiscal competent Cererea 601 de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale, in vederea scoaterii din evidenta fiscala.
Mai multe detalii aici >>>
luni, 24 decembrie 2012
Ordinul MFP nr. 1543/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contabilitatea operatiunilor derulate prin bugetul Trezoreriei Statului si a cheltuielilor efectuate din bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, specifice unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului
In Monitorul oficial nr. 1543 / 2012 a fost publicat Ordinul MFP nr. 1543/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contabilitatea operatiunilor derulate prin bugetul Trezoreriei Statului si a cheltuielilor efectuate din bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, specifice unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului.
Potrivit acestui ordin contabilitatea operatiunilor derulate prin bugetul Trezoreriei Statului si a cheltuielilor efectuate din bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, asigura inregistrarea drepturilor constatate, veniturilor incasate, angajamentelor bugetare, angajamentelor legale, platilor de casa si a cheltuielilor efective.
Potrivit acestui ordin contabilitatea operatiunilor derulate prin bugetul Trezoreriei Statului si a cheltuielilor efectuate din bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, asigura inregistrarea drepturilor constatate, veniturilor incasate, angajamentelor bugetare, angajamentelor legale, platilor de casa si a cheltuielilor efective.
luni, 10 decembrie 2012
Act normativ: Ordinul MFP nr. 1525/2012
In Monitorul oficial nr. 796 / 2012 a fost publicat Ordinul MFP nr. 1525/2012 pentru modificarea art. 5 din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, si a formularului "Chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii", cod 14.20.09/TS, prevazut in anexa nr. 1 a) la Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 1.801/1995.
miercuri, 5 decembrie 2012
Ordin ANAF nr. 1768/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal
In Monitorul oficial nr. 795 / 2012 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1768/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal.
Acest ordin aproba:
- modelul si continutul formularului (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal", cod 14.13.01.10.12;
- modelul si continutul "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096
Acest ordin se poate consulta aici >>>
Acest ordin aproba:
- modelul si continutul formularului (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal", cod 14.13.01.10.12;
- modelul si continutul "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096
Acest ordin se poate consulta aici >>>
Ghidul MFP privind sistemul de TVA la incasare
Pe site-ul MFP a fost publicat Ghidul privind aplicarea sistemului TVA la incasare >>> . Acest ghid contine informatii complete privind sistemul de TVA la incasare instituit de OG nr. 15 / 2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Acest ghid a fost aprobat de Ordin MFP nr. 1519/2012 pentru aprobarea Ghidului privind aplicarea sistemului TVA la incasare.
Acest ghid a fost aprobat de Ordin MFP nr. 1519/2012 pentru aprobarea Ghidului privind aplicarea sistemului TVA la incasare.
Decontul de TVA 300 valabil incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente primei perioade fiscale din anul 2013
In Monitorul oficial nr. 791 / 2012 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1790/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata".
Acest decontul de taxa pe valoarea adaugata se va utiliza incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente primei perioade fiscale din anul 2013.
Modelul si instructiunile pentru completarea formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se pot consulta aici >>>
Acest decontul de taxa pe valoarea adaugata se va utiliza incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente primei perioade fiscale din anul 2013.
Modelul si instructiunile pentru completarea formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se pot consulta aici >>>
Abonați-vă la:
Postări (Atom)