In Monitorul oficial nr. 707 / 2011 a fost publicat Ordinul MFP nr. 2604 / 2011 privind aplicarea prevederilor art. XI din OG nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale.
Astfel potrivit acestui ordin pentru datoriile fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale restante la data de 31 august 2011 se acorda urmatoarele facilitati:
a) anularea penalitatilor de intarziere, precum si anularea unei cote de 50% din majorarile de intarziere aferente, daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora, se platesc sau se compenseaza pana la data de 31 decembrie 2011;
b) reducerea cu 50% a penalitatilor de intarziere, precum si reducerea cu 50% a unei cote de 50% din majorarile de intarziere aferente acestor obligatii fiscale principale, daca obligatiile principale si dobanzile aferente, se platesc sau se compenseaza pana la data de 30 iunie 2012.
ANAF va identifica pana la data de 15 octombrie 2011 contribuabilii care au obligatii fiscale principale restante la data de 31 august 2011 si ii va notifica privind posibilitatea acordarii facilitatii. Totusi daca un contribuabil nu este notificat acesta se poate adresa organelor competente pentru clarificarea situatiei fiscale.
Pentru aplicarea acestor facilitati contribuabilii vor depune o cerere la organul fiscal competent prin care solicita o situatie a obligatiilor de plata exigibile, care urmeaza a fi stinse in scopul indeplinirii conditiilor de mai sus. In termen de 5 zile de la data depunerii cererii, organul competent va comunica contribuabilului situatia fiscala si intocmeste borderou provizoriu de scadere din evidenta fiscala a obligatiilor fiscale ce pot face obiectul facilitatii.
Daca in termen de 10 zile de la data comunicarii situatiei de catre organul fiscal, se platesc sau se compenseaza obligatiile principale si dobanzile aferente, organul competent valideaza borderoul provizoriu de scadere.
Contribuabilul poate depune astfel de cereri ori de cate ori apreciaza ca are posibilitatea de a plati/compensa obligatiile fiscale.
Chiar daca contribuabilul nu a depus cererea dar a efectuat plata sau compensarea obligatiilor, poate solicita acordarea facilitatii.
joi, 13 octombrie 2011
miercuri, 12 octombrie 2011
Comunicat presa privind obligatiile angajatorilor cf. Legii nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date
Potrivit Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal angajatorii sunt scutiti de obligatia de notificare numai pentru prelucrarea datelor angajatilor in vederea indeplinirii unor obligatii legale.
Totusi angajatorii au calitatea de operatori de date cu caracter personal si in consecinta au si anumite obligatii prevazute de Legea nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Mai multe detalii aici >>>
Sursa: Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
Totusi angajatorii au calitatea de operatori de date cu caracter personal si in consecinta au si anumite obligatii prevazute de Legea nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Mai multe detalii aici >>>
Sursa: Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
marți, 11 octombrie 2011
Ordin MFP nr. 2556/2011
In Monitorul oficial nr. 705 / 2011 a fost publicat Ordinul MFP nr. 2556/2011 care abroga Ordinul MFP nr. 334/2005 pentru aprobarea modelului si conţinutului Cererii de înregistrare si atestare a activitatii de distributie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau produse din tutun si Atestatului pentru distributie si comercializare angro de produse supuse accizelor, in conditiile art. 244^1 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si a Instructiunilor privind procedura de solutionare a Cererii de înregistrare si atestare a activitatii de distributie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau produse din tutun.
luni, 10 octombrie 2011
Ordin nr. 3139/2011 - pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Cerere de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat", a modelului si continutului formularului "Autorizatie de operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat", precum si a Instructiunilor privind procedura de solutionare a cererii de autorizare a operatorilor economici care doresc sa comercializeze tutun brut si/sau tutun parţial prelucrat
In Monitorul oficial nr. 699 / 2011 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 3139/2011 - pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Cerere de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat", a modelului si continutului formularului "Autorizatie de operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat", precum si a Instructiunilor privind procedura de solutionare a cererii de autorizare a operatorilor economici care doresc sa comercializeze tutun brut si/sau tutun parţial prelucrat.
Comercianti pot desfasura activitati de comercializare a tutunului brut si/sau a tutunului partial prelucrat numai dupa depunerea cererii de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat, si eliberarea autorizatiei de operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat de catre Autoritatea nationala a vamilor.
Cererea se depune insotita de:
- certificatul de atestare fiscala sau, dupa caz, extrasul de rol privind obligatiile fiscale la bugetul de stat, precum si cazierul fiscal al solicitantului;
- cazierele judiciare ale administratorilor;
- bilantul pe ultimii 2 ani;
- certificatul constatator, eliberat de ORC, din care sa rezulte: capitalul social, asociatii, obiectul de activitate, administratorii, punctele de lucru in care urmeaza a se realiza receptia si comercializarea produselor, precum si copie de pe certificatul de inmatriculare sau certificatul de inregistrare, dupa caz;
- declaratia solicitantului privind sediul social si orice alte locuri in care urmeaza sa îsi desfasoare activitatea de
comercializare, precum si adresele acestora;
- copii ale licentelor, autorizatiilor sau avizelor cu privire la desfasurarea activitatii.
Comercianti pot desfasura activitati de comercializare a tutunului brut si/sau a tutunului partial prelucrat numai dupa depunerea cererii de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat, si eliberarea autorizatiei de operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat de catre Autoritatea nationala a vamilor.
Cererea se depune insotita de:
- certificatul de atestare fiscala sau, dupa caz, extrasul de rol privind obligatiile fiscale la bugetul de stat, precum si cazierul fiscal al solicitantului;
- cazierele judiciare ale administratorilor;
- bilantul pe ultimii 2 ani;
- certificatul constatator, eliberat de ORC, din care sa rezulte: capitalul social, asociatii, obiectul de activitate, administratorii, punctele de lucru in care urmeaza a se realiza receptia si comercializarea produselor, precum si copie de pe certificatul de inmatriculare sau certificatul de inregistrare, dupa caz;
- declaratia solicitantului privind sediul social si orice alte locuri in care urmeaza sa îsi desfasoare activitatea de
comercializare, precum si adresele acestora;
- copii ale licentelor, autorizatiilor sau avizelor cu privire la desfasurarea activitatii.
sâmbătă, 8 octombrie 2011
Certificatul privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport
In Monitorul oficial nr. 698 / 2011 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 3193 / 2011 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor "Certificat privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport" si "Certificat", precum si a procedurii de eliberare a acestora.
Modelul certificatului privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport se poate consulta aici >>>
Certificatul privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport se emite la cererea contribuabilului de catre organul fiscal pentru:
- persoanele care nu sunt inregistrate si care nu au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent daca sunt sau nu inregistrate conform art. 153^1 din Codul fiscal, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi, taxabile in Romania;
- persoanele care nu sunt inregistrate si care nu au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, dar care sunt inregistrate conform art. 153^1din Codul fiscal, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt noi, in sensul art. 125^1alin. (3) din Codul fiscal, taxabile in Romania.
Certificatul emis conform Ordinului nr. 3193 / 2011, se elibereaza la cerere, pentru situatiile in care rezulta ca nu se datoreaza TVA in Romania pentru mijloacele de transport. Modelul acestui formular se poate consulta aici >>>
La data intrarii in vigoare a acestui ordin se abrogă Ordinul PANAF nr. 1.128/2009 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor "Certificat privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi" si "Certificat", precum si a procedurii de eliberare a acestora.
Modelul certificatului privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport se poate consulta aici >>>
Certificatul privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport se emite la cererea contribuabilului de catre organul fiscal pentru:
- persoanele care nu sunt inregistrate si care nu au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, indiferent daca sunt sau nu inregistrate conform art. 153^1 din Codul fiscal, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi, taxabile in Romania;
- persoanele care nu sunt inregistrate si care nu au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, dar care sunt inregistrate conform art. 153^1din Codul fiscal, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt noi, in sensul art. 125^1alin. (3) din Codul fiscal, taxabile in Romania.
Certificatul emis conform Ordinului nr. 3193 / 2011, se elibereaza la cerere, pentru situatiile in care rezulta ca nu se datoreaza TVA in Romania pentru mijloacele de transport. Modelul acestui formular se poate consulta aici >>>
La data intrarii in vigoare a acestui ordin se abrogă Ordinul PANAF nr. 1.128/2009 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor "Certificat privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi" si "Certificat", precum si a procedurii de eliberare a acestora.
vineri, 7 octombrie 2011
Valorea nominale a tichetelor de masa pentru semestrul II al anului 2011
Potrivit Ordinului Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr.2205 / 2011 valorea nominale indexata a tichetelor de masa pentru semestrul II al anului 2011, incepand cu octombrie 2011, ramane tot de 9 lei.
Aceasta valoare a ramas aceiasi incepand cu cu luna martie 2011, cand a crescut de la valoarea de 8,72 lei.
Tichetele de masa sunt reglementate de Legea nr. 142 / 1998 privind acordarea tichetelor de masa si HG nr. 5 / 1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142 / 1998 privind acordarea tichetelor de masa.
Potrivit acestor reglementari salariatii din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite in continuare angajator, pot primi o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral pe costuri de angajator.
Tichetele de masa se acorda de angajator salariatilor, lunar, in ultima decada a fiecarei luni, pentru luna urmatoare, iar salariatii le pot utiliza doar pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.
Angajatorii pot acorda maxim un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea si nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata din luna pentru care s-a efectuat distribuirea. Conform legii nu se considera zi lucrata perioada in care salariatul:
- isi efectueaza concediul de odihna sau alte concedii;
- beneficiaza de zile libere platite, in cazul unor evenimente familiale deosebite, precum si de zile festive si de sarbatoare legale, sau de alte zile libere acordate conform contractelor colective de munca;
- potrivit dispozitiilor legale, sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie zilnica sau lunara de delegare sau de detasare;
- se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale sau cu reprezentantii salariatilor.
Potrivit Codului fiscal valoarea tichetelor de masa primite de salariati sunt considerate venituri din salarii si se impoziteaza cu cota de 16%, reprezentand impozit pe veniturile din salarii sau asimilate.
Totodata potrivit art. 296^15 din Codul fiscal, nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii, tichetele de masa, tichetele de vacanta, tichetele cadou si tichetele de cresa, acordate potrivit legii.
Aceasta valoare a ramas aceiasi incepand cu cu luna martie 2011, cand a crescut de la valoarea de 8,72 lei.
Tichetele de masa sunt reglementate de Legea nr. 142 / 1998 privind acordarea tichetelor de masa si HG nr. 5 / 1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142 / 1998 privind acordarea tichetelor de masa.
Potrivit acestor reglementari salariatii din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite in continuare angajator, pot primi o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral pe costuri de angajator.
Tichetele de masa se acorda de angajator salariatilor, lunar, in ultima decada a fiecarei luni, pentru luna urmatoare, iar salariatii le pot utiliza doar pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.
Angajatorii pot acorda maxim un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea si nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata din luna pentru care s-a efectuat distribuirea. Conform legii nu se considera zi lucrata perioada in care salariatul:
- isi efectueaza concediul de odihna sau alte concedii;
- beneficiaza de zile libere platite, in cazul unor evenimente familiale deosebite, precum si de zile festive si de sarbatoare legale, sau de alte zile libere acordate conform contractelor colective de munca;
- potrivit dispozitiilor legale, sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie zilnica sau lunara de delegare sau de detasare;
- se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale sau cu reprezentantii salariatilor.
Potrivit Codului fiscal valoarea tichetelor de masa primite de salariati sunt considerate venituri din salarii si se impoziteaza cu cota de 16%, reprezentand impozit pe veniturile din salarii sau asimilate.
Totodata potrivit art. 296^15 din Codul fiscal, nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii, tichetele de masa, tichetele de vacanta, tichetele cadou si tichetele de cresa, acordate potrivit legii.
Valoarea tichetului de cresa pentru semestrul II al anului 2011
Potrivit Ordinului Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 2204 / 2011 valoarea tichetului de cresa pentru semestrul II al anului 2011, incepand cu octombrie 2011, ramane tot de 370 lei.
La aceasta valoare a ramas inca din luna februarie 2010 cand a fost majorata de la valoarea de 360 lei.
Tichetele de cresa se acorda potrivit prevederilor Legii nr. 193 / 2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.
La aceasta valoare a ramas inca din luna februarie 2010 cand a fost majorata de la valoarea de 360 lei.
Tichetele de cresa se acorda potrivit prevederilor Legii nr. 193 / 2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.
joi, 6 octombrie 2011
Registrul de evidenta fiscala
Potrivit nomelor metodologice de aplicare a Codului fiscal persoanele care au obligatia platii impozitului pe profit reglementat de titlul II, trebuie sa completeze un registru de evidenta fiscala. Acesta se achizitioneaza de la administratia financiara de la sediul fiscal al contribuabililor.
Registrul de evidenta fiscala este compus din cel putin 100 de file si este tinut in forma scrisa sau electronica.
Completarea informatiilor in registru se face in ordine cronologica, si trebuie sa corespunda cu operatiunile fiscale si cu datele prezentate in declaratiile fiscale cod 100 si 101.
Registrul de evidenta fiscala se completeaza in toate situatiile in care informatiile cuprinse in declaratia fiscala sunt obtinute in urma unor prelucrari ale datelor furnizate din contabilitate.
Codul fiscal nu precizeaza un anumit mod de completare a registrului de evidenta fiscala care este lasat la latitudinea contribuabilului. Acesta se completeaza in functie de specificul activitatii si de necesitatile proprii ale acestuia. Totusi in Codul fiscal se face precizarea ca in registru se fac mentiuni referitoare la:
- calculul dobanzilor si al diferentelor de curs valutar deductibile fiscal
- amortizarea fiscala, reduceri si scutiri de impozit pe profit
- evidenta fiscala a vanzarilor cu plata in rate
- valoarea fiscala in cazul efectuarii operatiunilor de reorganizare, lichidare si alte transferuri de active si titluri de participare
Totusi, pe langa acestea, este indicat sa se mentioneze si informatii referitoare la urmatoarele operatiuni:
- deduceri efectuate pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare
- venituri neimpozabile si cheltuielile aferente acestora
- modul de calcul al deductibilitatii anumitor cheltuieli (protocol, sponsorizare, sociale, perisabilitati, altele)
- cheltuieli nedeductibile
- provizioane si rezerve
- modul de recuperare a pierderilor fiscale
- credit fiscal
- pierderi fiscale externe
- impozit aferent activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive
Registrul de evidenta fiscala este compus din cel putin 100 de file si este tinut in forma scrisa sau electronica.
Completarea informatiilor in registru se face in ordine cronologica, si trebuie sa corespunda cu operatiunile fiscale si cu datele prezentate in declaratiile fiscale cod 100 si 101.
Registrul de evidenta fiscala se completeaza in toate situatiile in care informatiile cuprinse in declaratia fiscala sunt obtinute in urma unor prelucrari ale datelor furnizate din contabilitate.
Codul fiscal nu precizeaza un anumit mod de completare a registrului de evidenta fiscala care este lasat la latitudinea contribuabilului. Acesta se completeaza in functie de specificul activitatii si de necesitatile proprii ale acestuia. Totusi in Codul fiscal se face precizarea ca in registru se fac mentiuni referitoare la:
- calculul dobanzilor si al diferentelor de curs valutar deductibile fiscal
- amortizarea fiscala, reduceri si scutiri de impozit pe profit
- evidenta fiscala a vanzarilor cu plata in rate
- valoarea fiscala in cazul efectuarii operatiunilor de reorganizare, lichidare si alte transferuri de active si titluri de participare
Totusi, pe langa acestea, este indicat sa se mentioneze si informatii referitoare la urmatoarele operatiuni:
- deduceri efectuate pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare
- venituri neimpozabile si cheltuielile aferente acestora
- modul de calcul al deductibilitatii anumitor cheltuieli (protocol, sponsorizare, sociale, perisabilitati, altele)
- cheltuieli nedeductibile
- provizioane si rezerve
- modul de recuperare a pierderilor fiscale
- credit fiscal
- pierderi fiscale externe
- impozit aferent activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive
miercuri, 5 octombrie 2011
Rata dobanzii de referinta BNR octombrie 2011
Potrivit Circularei BNR nr. 32 / 2011 incepand cu data de 30 septembrie 2011, nivelul ratei dobanzii de referinta a BNR este de 6,25% pe an. Rata dobanzii de referinta s-a mentinut la aceasta valoare incepand din iunie 2010. In luna mai 2010 aceasta rata a avut valoarea de 6,50% pe an.
Prevederi referitoare la calculul impozitului pe profit
La calculul impozitului pe profit, potrivit art. 23 alin. (5) din Codul fiscal in cazul imprumuturilor obtinute de la alte entitati dobanzile deductibile sunt limitate la nivelul ratei dobanzii de referinta a BNR, corespunzatoare ultimei luni din trimestru, pentru imprumuturile in lei.
Astfel, valoarea cheltuielilor cu dobanzile in cazul imprumuturilor in lei obtinute de la alte entitati care excede nivelului de deductibilitate de 6,25% pe an este nedeductibila, fara a mai fi luata in calcul in perioadele urmatoare.
In cadrul imprumuturilor obtinute de la alte entitati nu intra imprumuturile obtinute direct sau indirect de la banci internationale de dezvoltare si organizatii similare, si cele care sunt garantate de stat, cele aferente imprumuturilor obtinute de la institutiile de credit romane sau straine, institutiile financiare nebancare, de la persoanele juridice care acorda credite potrivit legii, precum si cele obtinute in baza obligatiunilor admise la tranzactionare pe o piata reglementata.
La calculul impozitului pe profit, potrivit art. 23 alin. (5) din Codul fiscal in cazul imprumuturilor obtinute de la alte entitati dobanzile deductibile sunt limitate la nivelul ratei dobanzii de referinta a BNR, corespunzatoare ultimei luni din trimestru, pentru imprumuturile in lei.
Astfel, valoarea cheltuielilor cu dobanzile in cazul imprumuturilor in lei obtinute de la alte entitati care excede nivelului de deductibilitate de 6,25% pe an este nedeductibila, fara a mai fi luata in calcul in perioadele urmatoare.
In cadrul imprumuturilor obtinute de la alte entitati nu intra imprumuturile obtinute direct sau indirect de la banci internationale de dezvoltare si organizatii similare, si cele care sunt garantate de stat, cele aferente imprumuturilor obtinute de la institutiile de credit romane sau straine, institutiile financiare nebancare, de la persoanele juridice care acorda credite potrivit legii, precum si cele obtinute in baza obligatiunilor admise la tranzactionare pe o piata reglementata.
marți, 4 octombrie 2011
Locuri de munca vacante in perioada 30 septembrie - 6 octombrie 2011
Potrivit ANOFM in perioada 30 septembrie - 6 octombrie 2011 vor fi disponibile 13.418 locuri de munca la nivelul tarii.
Cele mai multe locuri de munca sunt vacante in judetele Cluj (1.240), Iasi (1.088) si Bucuresti (1.006), iar cele mai putine in Mehedinti (13), Caras-Severin (41) si Covasna (46).
Pe nivele de studii, locurile de munca oferite pentru studii superioare sunt in numar de 978 iar pentru studii medii, profesionale si pentru muncitorii necalificati sunt in numar 12.440.
Angajatorii cauta cel mai mult persoane pentru a le angaja ca si confectioneri-asamblori de articole din textile (962), muncitori necalificati in industria confectiilor (710) si operatori confectioneri in industria de imbracaminte-tesaturi, tricotaje, materiale sintetice (692).
Detalii aici >>>
Sursa: ANOFM
Cele mai multe locuri de munca sunt vacante in judetele Cluj (1.240), Iasi (1.088) si Bucuresti (1.006), iar cele mai putine in Mehedinti (13), Caras-Severin (41) si Covasna (46).
Pe nivele de studii, locurile de munca oferite pentru studii superioare sunt in numar de 978 iar pentru studii medii, profesionale si pentru muncitorii necalificati sunt in numar 12.440.
Angajatorii cauta cel mai mult persoane pentru a le angaja ca si confectioneri-asamblori de articole din textile (962), muncitori necalificati in industria confectiilor (710) si operatori confectioneri in industria de imbracaminte-tesaturi, tricotaje, materiale sintetice (692).
Detalii aici >>>
Sursa: ANOFM
Abonați-vă la:
Comentarii (Atom)