joi, 7 februarie 2013

Inregistrarea modificarii salariului minim in REVISAL

Potrivit art. 4 alin (2) din HG nr. 500 / 2011: Orice modificare a elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c)-g) se înregistrează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară împlinirii termenului de 20 de zile lucrătoare prevăzut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicată. Excepţie fac situaţiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoştinţă de conţinutul acestora.

Astfel ca modificarea salariului minim potrivit HG nr. 23 / 2013 va trebui operata in REVISAL cel tarziu in data de 1 februarie 2013.

Formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor

In Monitorul oficial nr. 49 / 2013 a fost publicat Ordinul ANFP nr. 192 / 2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor.

Modelul adeverintei este urmatorul:


Denumirea angajatorului
Datele de identificare ale angajatorului (adresa completă, CUI)
Datele de contact ale angajatorului (telefon, fax)
Nr. de înregistrare
Data înregistrării


ADEVERINŢĂ

Prin prezenta se atestă faptul că dl/dna ................................................, posesor/posesoare al B.I./C.I. ............, seria ........, nr. ...................., CNP ..................................., a fost/este angajatul/angajata ............................., în baza actului administrativ de numire nr. ................./ contractului individual de muncă, cu normă întreagă/cu timp parţial de .......... ore/zi, încheiat pe durată determinată/nedeterminată, înregistrat în registrul general de evidenţă a salariaţilor cu nr. ................................./..........................., în funcţia/meseria/ocupaţia de1 ......................... .
Pentru exercitarea atribuţiilor stabilite în fişa postului aferentă contractului individual de muncă/actului administrativ de numire au fost solicitate studii de nivel2 ....................., în specialitatea ....................... .
Pe durata executării contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu, dl/dna ............................................. a dobândit:
- vechime în muncă: ..................... ani ........ luni ....... zile;
- vechime în specialitatea studiilor: .................... ani ............. luni .......... zile.
Pe durata executării contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu au intervenit următoarele mutaţii (modificarea, suspendarea, încetarea contractului individual de muncă/raporturilor de serviciu):










Nr. crt. Mutaţia intervenită Data Meseria/Funcţia/Ocupaţia cu indicarea clasei/gradaţiei profesionale Nr. şi data actului pe baza căruia se face înscrierea şi temeiul legal






În perioada lucrată a avut .......................... zile de concediu medical şi ................... concediu fără plată.
În perioada lucrată, dlui/dnei ............................................ nu i s-a aplicat nicio sancţiune disciplinară/i s-a aplicat sancţiunea disciplinară ............................... .
Cunoscând normele penale incidente în materia falsului în declaraţii, certificăm că datele cuprinse în prezenta adeverinţă sunt reale, exacte şi complete.







Data
..........................
Numele şi prenumele reprezentantului legal al angajatorului3
...................................................
Semnătura reprezentantului legal al angajatorului
..................................................
Ştampila angajatorului
..............................................
___________
1 Prin raportare la Clasificarea Ocupaţiilor din România şi la actele normative care stabilesc funcţii.
2 Se va indica nivelul de studii (mediu/superior).
3 Persoana care potrivit legii/actelor juridice constitutive/altor tipuri de acte legale reprezintă angajatorul în relaţiile cu terţii.

marți, 5 februarie 2013

Normele de completare a Declaratiei statistice Intrastat valabile de la 4 ianuarie 2013

In Monitorul oficial nr. 6 / 2013 a fost publicat Ordinul INS nr. 1948/2012 privind aprobarea Normelor de completare a Declaratiei statistice Intrastat. Acest ordin a intrat in vigoare la data de 04 ianuarie 2013.

La data intrării în vigoare a acestui ordin se abrogă prevederile Ordinului preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 21/2011 privind aprobarea Normelor de completare a Declaraţiei statistice Intrastat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 1 februarie 2011.

Obligaţia furnizării de date statistice Intrastat revine tuturor operatorilor economici care îndeplinesc simultan următoarele condiţii:

   1. sunt înregistraţi în scopuri de taxă pe valoare adăugată, adică au cod de identificare fiscală;
   2. realizează schimburi de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene;
   3. valoarea totală anuală a schimburilor de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene, pentru fiecare dintre cele două fluxuri, introduceri şi, respectiv, expedieri, depăşeşte pragul valoric Intrastat stabilit pentru fiecare an.

Pragurile valorice Intrastat pentru anul 2013 sunt de 900.000 lei pentru expedieri intracomunitare de bunuri si, respectiv, de 500.000 lei pentru introduceri intracomunitare de bunuri.
 

Mai multe detalii aici >>>

Normele metodologice privind întocmirea şi Depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la 31 decembrie 2012

In Monitorul oficial nr. 63 / 2013 a fost publicat Ordinul MFP nr. 71/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la 31 decembrie 2012.

luni, 4 februarie 2013

Calendarul obligatiilor fiscale ANAF 2013

Calendarul obligatiilor fiscale ANAF 2013 se poate consulta aici >>>

Examen pentru atribuirea calității de consultant fiscal în anul 2013

Potrivit CCF, in anul 2013 se va organiza un examen pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal în Bucureşti, în data de 5 octombrie 2013.

Mai multe detalii aici >>>

Nivelul taxei de înscriere la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal, pentru anul 2013

In Monitorul oficial nr. 62 / 2013 a fost publicata Hotărârea CCF nr. 1/2013 privind aprobarea nivelului taxei de înscriere la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal, pentru anul 2013.

Potrivit acestei hotarari in anul 2013, nivelul taxei de înscriere la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal este de 500 lei.

Cotizaţiile, termenele de plată şi obligaţiile declarative pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2013

In Monitorul oficial nr. 58 / 2013 a fost publicata Hotărârea CCF nr. 2/2013 privind aprobarea cotizaţiilor, a termenelor de plată şi a obligaţiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2013.

Mai multe detalii aici >>>

Modificari norme pentru completarea Declaratiilor 392 A si 392 B

In Monitorul oficial nr. 56 / 2013 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 65/2013 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.081/2011 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare de declaraţii informative.

Acest ordin modifica instructiunile privind pentru completarea formularului (392 A) «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ....», astfel: "Formularul «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ....» se completează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 220.000 lei."

Acest ordin modifica si instrucţiunile pentru completarea formularului (392 B) «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul ....»", astfel: "Formularul «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul ....» se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este inferioară sumei de 220.000 lei."

Formularele 392 A si 392 B se pot descarca de aici >>>

Codul de procedura fiscala valabil de la 01.02.2013

La adresa  http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/cod_procedura/Cod_Procedura_Fiscala_cu_norme_2013.htm se poate consulta Codul de procedura fiscala valabil de la 01.02.2013, actualizat cu modificarile aduse de OG nr. 8 / 2013.