Potrivit art. 4 alin (2) din HG nr. 500 / 2011: Orice modificare a elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c)-g) se înregistrează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară împlinirii termenului de 20 de zile lucrătoare prevăzut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicată. Excepţie fac situaţiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoştinţă de conţinutul acestora.
Astfel ca modificarea salariului minim potrivit HG nr. 23 / 2013 va trebui operata in REVISAL cel tarziu in data de 1 februarie 2013.
joi, 7 februarie 2013
Formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor
In Monitorul oficial nr. 49 / 2013 a fost publicat Ordinul ANFP nr. 192 / 2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor.
Modelul adeverintei este urmatorul:
ADEVERINŢĂ
Modelul adeverintei este urmatorul:
Denumirea angajatorului
Datele de identificare ale
angajatorului (adresa completă, CUI)
Datele de contact ale angajatorului
(telefon, fax)
Nr. de înregistrare
Data înregistrării
ADEVERINŢĂ
Prin prezenta se atestă faptul că
dl/dna ................................................, posesor/posesoare al
B.I./C.I. ............, seria ........, nr. ...................., CNP
..................................., a fost/este angajatul/angajata
............................., în baza actului administrativ de numire nr.
................./ contractului individual de muncă, cu normă întreagă/cu timp
parţial de .......... ore/zi, încheiat pe durată determinată/nedeterminată,
înregistrat în registrul general de evidenţă a salariaţilor cu nr.
................................./..........................., în
funcţia/meseria/ocupaţia de1 ......................... .
Pentru exercitarea atribuţiilor
stabilite în fişa postului aferentă contractului individual de muncă/actului
administrativ de numire au fost solicitate studii de nivel2
....................., în specialitatea ....................... .
Pe durata executării contractului
individual de muncă/raporturilor de serviciu, dl/dna
............................................. a dobândit:
- vechime în muncă: ..................... ani ........
luni ....... zile;
- vechime în specialitatea studiilor:
.................... ani ............. luni .......... zile.
Pe durata executării contractului
individual de muncă/raporturilor de serviciu au intervenit următoarele mutaţii
(modificarea, suspendarea, încetarea contractului individual de
muncă/raporturilor de serviciu):
Nr. crt. | Mutaţia intervenită | Data | Meseria/Funcţia/Ocupaţia cu indicarea clasei/gradaţiei profesionale | Nr. şi data actului pe baza căruia se face înscrierea şi temeiul legal | |
În perioada lucrată a avut
.......................... zile de concediu medical şi ...................
concediu fără plată.
În perioada lucrată, dlui/dnei
............................................ nu i s-a aplicat nicio sancţiune
disciplinară/i s-a aplicat sancţiunea disciplinară
............................... .
Cunoscând normele penale incidente în
materia falsului în declaraţii, certificăm că datele cuprinse în prezenta
adeverinţă sunt reale, exacte şi complete.
Data .......................... |
Numele şi
prenumele reprezentantului legal al
angajatorului3 ................................................... Semnătura reprezentantului legal al angajatorului .................................................. Ştampila angajatorului .............................................. |
___________
1 Prin raportare la Clasificarea Ocupaţiilor din România
şi la actele normative care stabilesc funcţii.
2 Se va indica nivelul de studii (mediu/superior).
3 Persoana care potrivit legii/actelor juridice
constitutive/altor tipuri de acte legale reprezintă angajatorul în relaţiile cu
terţii.
marți, 5 februarie 2013
Normele de completare a Declaratiei statistice Intrastat valabile de la 4 ianuarie 2013
In Monitorul oficial nr. 6 / 2013 a fost publicat Ordinul INS nr. 1948/2012 privind aprobarea Normelor de completare a Declaratiei statistice Intrastat. Acest ordin a intrat in vigoare la data de 04 ianuarie 2013.
La data intrării în vigoare a acestui ordin se abrogă prevederile Ordinului preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 21/2011 privind aprobarea Normelor de completare a Declaraţiei statistice Intrastat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 1 februarie 2011.
Obligaţia furnizării de date statistice Intrastat revine tuturor operatorilor economici care îndeplinesc simultan următoarele condiţii:
1. sunt înregistraţi în scopuri de taxă pe valoare adăugată, adică au cod de identificare fiscală;
2. realizează schimburi de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene;
3. valoarea totală anuală a schimburilor de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene, pentru fiecare dintre cele două fluxuri, introduceri şi, respectiv, expedieri, depăşeşte pragul valoric Intrastat stabilit pentru fiecare an.
Pragurile valorice Intrastat pentru anul 2013 sunt de 900.000 lei pentru expedieri intracomunitare de bunuri si, respectiv, de 500.000 lei pentru introduceri intracomunitare de bunuri.
Mai multe detalii aici >>>
La data intrării în vigoare a acestui ordin se abrogă prevederile Ordinului preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 21/2011 privind aprobarea Normelor de completare a Declaraţiei statistice Intrastat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 1 februarie 2011.
Obligaţia furnizării de date statistice Intrastat revine tuturor operatorilor economici care îndeplinesc simultan următoarele condiţii:
1. sunt înregistraţi în scopuri de taxă pe valoare adăugată, adică au cod de identificare fiscală;
2. realizează schimburi de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene;
3. valoarea totală anuală a schimburilor de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene, pentru fiecare dintre cele două fluxuri, introduceri şi, respectiv, expedieri, depăşeşte pragul valoric Intrastat stabilit pentru fiecare an.
Pragurile valorice Intrastat pentru anul 2013 sunt de 900.000 lei pentru expedieri intracomunitare de bunuri si, respectiv, de 500.000 lei pentru introduceri intracomunitare de bunuri.
Mai multe detalii aici >>>
Normele metodologice privind întocmirea şi Depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la 31 decembrie 2012
In Monitorul oficial nr. 63 / 2013 a fost publicat Ordinul MFP nr. 71/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la 31 decembrie 2012.
luni, 4 februarie 2013
Calendarul obligatiilor fiscale ANAF 2013
Calendarul obligatiilor fiscale ANAF 2013 se poate consulta aici >>>
Examen pentru atribuirea calității de consultant fiscal în anul 2013
Potrivit CCF, in anul 2013 se va organiza un examen pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal în Bucureşti, în data de 5 octombrie 2013.
Mai multe detalii aici >>>
Mai multe detalii aici >>>
Nivelul taxei de înscriere la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal, pentru anul 2013
In Monitorul oficial nr. 62 / 2013 a fost publicata Hotărârea CCF nr. 1/2013 privind aprobarea nivelului taxei de înscriere la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal, pentru anul 2013.
Potrivit acestei hotarari in anul 2013, nivelul taxei de înscriere la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal este de 500 lei.
Potrivit acestei hotarari in anul 2013, nivelul taxei de înscriere la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal este de 500 lei.
Cotizaţiile, termenele de plată şi obligaţiile declarative pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2013
In Monitorul oficial nr. 58 / 2013 a fost publicata Hotărârea CCF nr. 2/2013 privind aprobarea cotizaţiilor, a termenelor de plată şi a obligaţiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2013.
Mai multe detalii aici >>>
Mai multe detalii aici >>>
Modificari norme pentru completarea Declaratiilor 392 A si 392 B
In Monitorul oficial nr. 56 / 2013 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 65/2013 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.081/2011 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare de declaraţii informative.
Acest ordin modifica instructiunile privind pentru completarea formularului (392 A) «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ....», astfel: "Formularul «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ....» se completează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 220.000 lei."
Acest ordin modifica si instrucţiunile pentru completarea formularului (392 B) «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul ....»", astfel: "Formularul «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul ....» se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este inferioară sumei de 220.000 lei."
Formularele 392 A si 392 B se pot descarca de aici >>>
Acest ordin modifica instructiunile privind pentru completarea formularului (392 A) «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ....», astfel: "Formularul «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ....» se completează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 220.000 lei."
Acest ordin modifica si instrucţiunile pentru completarea formularului (392 B) «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul ....»", astfel: "Formularul «Declaraţie informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul ....» se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este inferioară sumei de 220.000 lei."
Formularele 392 A si 392 B se pot descarca de aici >>>
Codul de procedura fiscala valabil de la 01.02.2013
La adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/cod_procedura/Cod_Procedura_Fiscala_cu_norme_2013.htm se poate consulta Codul de procedura fiscala valabil de la 01.02.2013, actualizat cu modificarile aduse de OG nr. 8 / 2013.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)