In Monitorul oficial nr. 19 / 2018 a fost publicata Circulara nr. 1/2018 privind nivelul ratei
dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României.
Potrivit acestei circulare incepând cu data de 9 ianuarie 2018, nivelul
ratei dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României este de 2,00% pe an.
luni, 15 ianuarie 2018
Modificarea formularelor: 101 "Declaraţie privind impozitul pe profit" şi 120 "Decont privind accizele"
In Monitorul oficial nr. 14 / 2018 a fost publicat Ordinul nr. 4160/2017 privind modificarea şi
completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor 101
"Declaraţie privind impozitul pe profit" şi 120 "Decont privind accizele".
Acest ordin modifica formularele: 101 "Declaraţie privind impozitul pe profit" şi 120 "Decont privind accizele"
Prevederile acestui ordin se aplică începând cu declararea obligaţiilor anuale aferente anului fiscal 2017.
Aceste formulare se pot descarca de aici: >>>
Acest ordin modifica formularele: 101 "Declaraţie privind impozitul pe profit" şi 120 "Decont privind accizele"
Prevederile acestui ordin se aplică începând cu declararea obligaţiilor anuale aferente anului fiscal 2017.
Aceste formulare se pot descarca de aici: >>>
miercuri, 10 ianuarie 2018
Hotărârea nr. 949/2017 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată
In Monitorul oficial nr. 11 / 2018 a fost publicata Hotărârea nr. 949/2017 privind aprobarea
Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată.
Registrul de evidenţă fiscală pentru persoanele fizice care realizează venituri din activităţi independente
In Monitorul oficial nr. 10 / 2018 a fost publicat Ordinul nr. 3254/2017 privind Registrul de
evidenţă fiscală pentru persoanele fizice, contribuabili potrivit titlului IV
din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Potrivit acestui ordin contribuabilii prevăzuţi la titlul IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru care venitul net anual se stabileşte în sistem real, în baza datelor din contabilitate, au obligaţia să completeze Registrul de evidenţă fiscală.
Contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente pentru care venitul net anual se stabileşte pe baza normelor de venit au obligaţia să completeze în Registrul de evidenţă fiscală numai partea referitoare la venituri.
Contribuabilii care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală pot completa în Registrul de evidenţă fiscală numai partea referitoare la venituri sau îşi pot îndeplini obligaţiile declarative direct pe baza documentelor emise de plătitorul de venit. Contribuabilii care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală şi au optat pentru stabilirea impozitului ca impozit final, potrivit prevederilor art. 73 din Codul fiscal, nu au obligaţia de completare a Registrului de evidenţă fiscală.
În cazul în care activitatea se desfăşoară în cadrul unei asocieri, obligaţiile referitoare la Registrul de evidenţă fiscală îi revin asociatului desemnat care răspunde pentru îndeplinirea obligaţiilor asociaţiei faţă de autorităţile publice.
Registrul de evidenţă fiscală se completează anual cu totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestora, în anul curent, pentru întreaga perioadă de activitate desfăşurată în anul fiscal precedent, până la data depunerii Declaraţiei privind venitul realizat din România, dar nu mai târziu de termenul de depunere stabilit de lege.
Potrivit acestui ordin contribuabilii prevăzuţi la titlul IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru care venitul net anual se stabileşte în sistem real, în baza datelor din contabilitate, au obligaţia să completeze Registrul de evidenţă fiscală.
Contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente pentru care venitul net anual se stabileşte pe baza normelor de venit au obligaţia să completeze în Registrul de evidenţă fiscală numai partea referitoare la venituri.
Contribuabilii care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală pot completa în Registrul de evidenţă fiscală numai partea referitoare la venituri sau îşi pot îndeplini obligaţiile declarative direct pe baza documentelor emise de plătitorul de venit. Contribuabilii care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală şi au optat pentru stabilirea impozitului ca impozit final, potrivit prevederilor art. 73 din Codul fiscal, nu au obligaţia de completare a Registrului de evidenţă fiscală.
În cazul în care activitatea se desfăşoară în cadrul unei asocieri, obligaţiile referitoare la Registrul de evidenţă fiscală îi revin asociatului desemnat care răspunde pentru îndeplinirea obligaţiilor asociaţiei faţă de autorităţile publice.
Registrul de evidenţă fiscală se completează anual cu totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestora, în anul curent, pentru întreaga perioadă de activitate desfăşurată în anul fiscal precedent, până la data depunerii Declaraţiei privind venitul realizat din România, dar nu mai târziu de termenul de depunere stabilit de lege.
Registrul de evidenţă
fiscală se completează astfel încât să permită identificarea şi controlul
operaţiunilor efectuate pentru determinarea venitului net anual/pierderii nete
anuale, care să corespundă cu cel/cea cuprins/cuprinsă în Declaraţia privind
venitul realizat din România sau în Declaraţia anuală de venit pentru asocierile
fără personalitate juridică şi entităţi supuse regimului transparenţei fiscale,
după caz, şi în orice altă declaraţie rectificativă depusă ulterior.
În cazul în care
contribuabilul are mai multe surse de venit, evidenţa se ţine pe fiecare sursă
de venit în cadrul aceluiaşi registru de evidenţă fiscală.
Detalierea elementelor de
calcul pentru stabilirea venitului net anual/pierderii nete anuale evidenţiate
în Registrul de evidenţă fiscală se efectuează în funcţie de necesităţile
proprii ale acestuia şi de specificul activităţii.
TVA
colectată potrivit regulilor prevăzute în titlul VII "Taxa pe valoarea adăugată" din Codul
fiscal nu reprezintă venit şi nu se înregistrează în Registrul de evidenţă
fiscală. Totodata, TVA
dedusă potrivit regulilor prevăzute în titlul VII "Taxa pe valoarea adăugată" din Codul
fiscal, nu reprezintă cheltuială şi nu se înregistrează în Registrul de evidenţă
fiscală.
Contribuabilii pot ţine Registrul de evidenţă fiscală în formă
scrisă sau electronică, cu respectarea modelului şi conţinutului prevăzute în
anexa nr. 1 la acest ordin. Registrul de evidenţă fiscală se întocmeşte
într-un singur exemplar de către contribuabili, fără a se lăsa rânduri libere,
completându-se câte o filă din modelul prevăzut în anexa nr. 1, după caz, pentru fiecare sursă din
cadrul fiecărei categorii de venit.
marți, 9 ianuarie 2018
Hotărârea nr. 12/2017 privind aprobarea cotizaţiilor, a termenelor de plată şi a obligaţiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2018
In Monitorul oficial nr. 6 / 2018 a fost publicata Hotărârea nr. 12/2017 privind
aprobarea cotizaţiilor, a termenelor de plată şi a obligaţiilor declarative
pentru membrii Camerei Consultanţilor Fiscali în anul 2018.
Aceasta hotarare stabileste pentru anul 2018 următoarele cotizaţii
fixe:
A. În cazul persoanelor fizice
şi persoanelor juridice care sunt membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri:
- 410 lei - pentru persoanele
fizice, consultanţi fiscali activi;
- 170 lei - pentru persoanele
fizice, consultanţi fiscali inactivi;
- 250 lei - pentru persoanele
fizice, consultanţi fiscali asistenţi;
- 350 lei - pentru persoanele
juridice.
B. În cazul persoanelor fizice
şi persoanelor juridice care devin membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali în
anul 2018:
- 1.410 lei - pentru persoanele
fizice, consultanţi fiscali activi;
- 1.170 lei - pentru persoanele
fizice, consultanţi fiscali inactivi;
- 750 lei - pentru persoanele
fizice, consultanţi fiscali asistenţi;
- 2.350 lei - pentru persoanele
juridice.
In plus, cotizaţiile variabile datorate în anul 2018, aferente veniturilor
obţinute din activitatea de consultanţă fiscală în anul 2017, se calculează prin
aplicarea unei cote procentuale asupra valorii veniturilor realizate din
activitatea de consultanţă fiscală în anul 2017, diminuate cu sumele cedate
subcontractorilor şi colaboratorilor consultanţi fiscali, după cum
urmează:
- pentru persoane fizice: o cotă de 0,4%;
- pentru persoane fizice: o cotă de 0,4%;
- pentru persoane
juridice:
a) la venituri realizate de până
la 100.000 euro inclusiv, o cotă de 0,4%;
b) la venituri realizate între
100.001 euro - 1.000.000 euro inclusiv, o cotă de 0,75%;
c) la venituri realizate de
peste 1.000.000 euro, o cotă de 1%.
Legea nr. 3/2018 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018
In Monitorul oficial nr. 5 / 2018 a fost publicata Legea nr. 3/2018 a bugetului asigurărilor
sociale de stat pe anul 2018.
Aceasta lege stabileste câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018 la valoarea de 4.162 lei.
Cuantumul ajutorului de deces se stabileşte, în condiţiile legii, în cazul:
Aceasta lege stabileste câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018 la valoarea de 4.162 lei.
Cuantumul ajutorului de deces se stabileşte, în condiţiile legii, în cazul:
- asiguratului sau
pensionarului, la 4.162 lei;
- unui membru de familie al
asiguratului sau al pensionarului, la 2.081 lei.
Punctul de pensie va ramane in perioada 1 ianuarie-1 iulie 2018 la valoarea de 1.000 lei.
Personalul ANAF va primi premii din sumele colectate suplimentar
In Monitorul oficial nr. 1.043 / 2017 a fost publicata Ordonanţa de urgenţă nr. 116/2017 privind unele măsuri bugetare şi pentru modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, care a intrat in vigoare la 29 decembrie 2017.
Potrivit acestei ordonante incepând cu anul 2018, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin înfiinţarea unei activităţi finanţate integral din venituri proprii, poate reţine, ca venituri proprii, o cotă de 15% din sumele stabilite prin acte administrativ-fiscale, procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi hotărâri judecătoreşti pronunţate în materie penală care au la bază sesizări ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, rămase definitive în sistemul căilor de atac, reprezentând:
Potrivit acestei ordonante incepând cu anul 2018, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin înfiinţarea unei activităţi finanţate integral din venituri proprii, poate reţine, ca venituri proprii, o cotă de 15% din sumele stabilite prin acte administrativ-fiscale, procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi hotărâri judecătoreşti pronunţate în materie penală care au la bază sesizări ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, rămase definitive în sistemul căilor de atac, reprezentând:
- impozite, taxe şi
contribuţii, stabilite suplimentar prin decizii de impunere, stinse prin
încasare, compensare sau executare silită;
- obligaţii fiscale accesorii
stabilite de organele fiscale, stinse prin încasare, compensare sau executare
silită;
- valoarea sumelor încasate din
valorificarea bunurilor confiscate prin procese-verbale de constatare şi
sancţionare a contravenţiilor ale Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală;
- repararea prejudiciului
material şi sume confiscate prin hotărâri judecătoreşti pronunţate în materie
penală care au la bază sesizări ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
stinse prin încasare, valorificare sau executare silită.
Constituirea veniturilor se
face din sumele stinse într-un exerciţiu financiar, cu condiţia ca actele
prevăzute mai sus prin
care au fost stabilite sumele respective să rămână definitive în sistemul căilor
de atac în acelaşi exerciţiu financiar.
În situaţia în care
exerciţiul financiar în care se sting sumele diferă de exerciţiul financiar în
care actele prevăzute mai sus rămân definitive în sistemul căilor de atac, constituirea veniturilor se
face din veniturile bugetare ale exerciţiului financiar în care cele două
condiţii, respectiv stingerea şi rămânerea definitivă, sunt îndeplinite
cumulativ.
Aceste venituri proprii ale activităţii ANAF se utilizează pentru acordarea de premii personalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Aceste venituri proprii ale activităţii ANAF se utilizează pentru acordarea de premii personalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Ordinul nr. 4140/2017 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare utilizate pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele fizice
In Monitorul oficial nr. 1.041 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 4140/2017 pentru aprobarea modelului
şi conţinutului unor formulare utilizate pentru stabilirea contribuţiei de
asigurări sociale şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru
persoanele fizice, care a intrat in vigoare la 29 decembrie 2017.
Acest ordin aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
Acest ordin aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
- 600 - Declaraţie privind venitul
asupra căruia se datorează contribuţia de asigurări sociale şi cu privire la
încadrarea veniturilor realizate în plafonul minim pentru stabilirea
contribuţiei de asigurări sociale de sănătate";
- 610 - Decizie de impunere privind
stabilirea contribuţiei de asigurări sociale şi a contribuţiei de asigurări
sociale de sănătate pentru persoane fizice", precum şi anexa "Situaţie privind
stabilirea contribuţiei de asigurări sociale şi a contribuţiei de asigurări
sociale de sănătate".
Abonați-vă la:
Postări (Atom)