In Monitorul oficial nr. 223/2019 a fost publicat Ordinul nr. 819/2019 pentru aprobarea Procedurii
privind organizarea Registrului entităţilor/unităţilor de cult pentru care se
acordă deduceri fiscale, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare.
Potrivit acestui ordin registrul cuprinde următoarele
informaţii:
a) denumirea
entităţii/unităţii de cult;
b) codul de
identificare fiscală;
c) adresa
domiciliului fiscal;
d) data înscrierii
în registru;
e) data radierii
din registru;
f) informaţii
privind înscrierile şi radierile în/din registru.
Entitatea/Unitatea de cult se înscrie în registru dacă, la data
depunerii cererii, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) desfăşoară
activitatea în domeniul pentru care a fost constituită;
b) a îndeplinit
toate obligaţiile fiscale declarative prevăzute de lege;
c) nu are
obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de
zile de la scadenţă/termen de plată;
d) a depus
situaţiile financiare anuale, prevăzute de lege;
e) nu a fost
declarată inactivă, potrivit art.
92 din Codul de procedură fiscală. Condiţia de la lit. d) se consideră
îndeplinită în cazul entităţilor/unităţilor de cult care, potrivit legii, nu
sunt obligate să întocmească şi să depună situaţii financiare anuale.