In Monitorul oficial nr. 873/2020 a fost publicat Ordinul nr. 1432/2020 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. XII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările aduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială.
Acest ordin modifica modelul documentelor prevăzute la art. XII alin.
(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020 prin care
angajatorii beneficiaza pe perioada stării de urgență instituite prin
Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe
teritoriul României, pentru perioada suspendării temporare a
contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit
art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, ca urmare a
efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, de indemnizațiile platite
salariații in suma de 75% din salariul de bază corespunzător locului de
muncă ocupat. Acestea se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj,
dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de
Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu