marți, 29 martie 2022

Abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România

În Monitorul oficial nr. 245/2022 a fost publicata Ordonanţa de urgenţă nr. 22/2022 pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România, in vigoare de la 11 martie 2022.

Aceasta ordonanta a fost adoptată avand in vedere:

- încetarea stării de alertă instituite pe teritoriul României şi, respectiv, încetarea aplicabilităţii măsurilor adoptate pentru prevenirea şi combaterea pandemiei de COVID-19, aplicabile persoanelor care intră pe teritoriul României, referitoare la identificarea contacţilor unei persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2, precum şi măsurile referitoare la carantinarea persoanelor,

- că obligaţia de a completa Formularul digital de intrare în România, cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea pe teritoriul României sau în maximum 24 de ore de la intrarea în ţară, nu mai este oportună ca urmare a încetării stării de alertă instituite pe teritoriul României,

- ca aspectele vizate constituie o stare de fapt obiectivă, cuantificabilă, extraordinară, independentă de voinţa Guvernului, care pune în pericol interesul public şi a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate prin ordonanţă de urgenţă.

Astfel, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1190 din 15 decembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

Începând cu data intrării în vigoare a acestei ordonanţe de urgenţă, toate datele cu caracter personal colectate de Sistemul informatic integrat Formular digital de intrare în România, prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România, cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu au fost şterse conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 129/2021, cu modificările şi completările ulterioare, se stochează pentru o perioadă de 6 luni de la momentul colectării, în vederea utilizării acestora în activitatea de soluţionare a petiţiilor şi în instanţele de judecată.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu