sâmbătă, 20 august 2022

Modificarea procedurii de soluţionare a contestaţiilor din sfera accizelor

În Monitorul oficial nr. 787/2022 a fost publicat Ordinul nr. 1788/2022 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.004/2017 privind aprobarea Procedurii de soluţionare a contestaţiilor prevăzute la art. 366 alin. (2), art. 369 alin. (5), art. 374 alin. (2), art. 377 alin. (4), art. 382 alin. (2), art. 385 alin. (4), art. 390 alin. (2) şi art. 393 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in vigoare de la 9 august 2022.

Potrivit acestui ordin, contestaţia se depune la sediul autorităţii emitente, în termenul prevăzut la art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, sub sancţiunea decăderii.

Autoritatea emitentă, la primirea acesteia, va întocmi dosarul contestaţiei, precum şi o notă în care va prezenta informaţii privind cauza supusă analizei şi punctul său de vedere referitor la acea cauză şi le va transmite, în termen de 7 zile de la primirea contestaţiei, direcţiei de specialitate în vederea soluţionării.

Dosarul contestaţiei va cuprinde: contestaţia, în original, ce trebuie să poarte semnătura persoanei îndreptăţite, împuternicire avocaţială/procură/mandat, în original sau în copie legalizată, după caz, actul prin care se desemnează administratorul special/administratorul judiciar/lichidatorul, decizia atacată şi documentele care au stat la baza emiterii acesteia, în copie, inclusiv referatul/nota întocmit(ă) de structura competentă din cadrul autorităţii emitente prin care s-a propus luarea măsurii din decizia atacată, dovada comunicării deciziei şi orice alte documente care au legătură cu cauza supusă soluţionării existente la nivelul autorităţii emitente şi/sau depuse de contestator.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu