vineri, 22 martie 2013

Hotărârea CAFR nr. 54/2012 pentru aprobarea modelului Notei de inspecţie

In Monitorul oficial nr. 144 / 2013 a fost publicata Hotărârea CAFR nr. 54/2012 pentru aprobarea modelului Notei de inspecţie.

Hotărârea CCF nr. 4/2013 privind convocarea Conferinţei ordinare anuale a Camerei Consultanţilor Fiscali din România

In Monitorul oficial nr. 144 / 2013 a fost publicata Hotărârea CCF nr. 4/2013 privind convocarea Conferinţei ordinare anuale a Camerei Consultanţilor Fiscali din România.

Potrivit acestei hotarari Conferinţa ordinară anuală a Camerei Consultanţilor Fiscali din România se convoacă în data de 27 aprilie 2013.

La lucrările Conferinţei pot participa consultanţii fiscali înscrişi în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali, care şi-au îndeplinit toate obligaţiile faţă de aceasta la termenele stabilite prin hotărâri ale acesteia, respectiv: depunerea declaraţiilor cu veniturile realizate din activitatea de consultanţă fiscală, achitarea cotizaţiilor fixe şi variabile, participarea la cursurile de pregătire profesională continuă şi achitarea taxei aferente.

Pentru o bună organizare a lucrărilor Conferinţei, membrii Camerei Consultanţilor Fiscali cu drept de vot sunt rugaţi să confirme participarea până la data de 17 aprilie 2013, pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali sau prin e-mail la adresa conf2013@ccfiscali.ro.

Calculator timbru de mediu pentru autovehicule

Calculatorul timbrului de mediu pentru autovehicule >>>

Ordinul ANAF nr. 296/2013 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare

In Monitorul oficial nr. 142 / 2013 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 296/2013 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare.

Acest ordin aprobă procedura privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, precum si modelul şi conţinutul următoarelor formulare:

a) "Cerere privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule", cod 14.13.02.50/c;
b) "Cerere privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing", cod 14.13.02.50/c.1.;
c) "Referat privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule";
d) "Decizie privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule", cod 14.13.02.50;
e) "Decizie privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing", cod 14.13.02.50/1;
f) "Decizie privind stabilirea diferenţelor de sume reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule", cod 14.13.02.50/d.

 Acest ordin se poate consulta aici >>>

Calculatorul timbrului de mediu pentru autovehicule >>>

Hotărârea CAFR nr. 50/2012 pentru aprobarea Normelor privind aplicarea art. 17 alin. (2) lit. c) din Normele privind revizuirea calităţii activităţii de audit financiar şi a altor activităţi desfăşurate de auditorii financiari, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 168/2010

In Monitorul oficial nr. 50 / 2012 a fost publicata Hotărârea CAFR nr. 50/2012 pentru aprobarea Normelor privind aplicarea art. 17 alin. (2) lit. c) din Normele privind revizuirea calităţii activităţii de audit financiar şi a altor activităţi desfăşurate de auditorii financiari, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 168/2010.

Aceasta hotarare pune in aplicare art. 17 alin. (2) lit. c) din Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 168/2010 care prevad ca prin derogare de la principiul confidenţialităţii, auditorii financiari inspectaţi au datoria profesională de a prezenta informaţii confidenţiale, pentru a se conforma controlului calităţii efectuat de organismul profesional, în conformitate cu cerinţele Codului etic al profesioniştilor contabili adoptat de Cameră.

In acest sens la solicitarea echipei de inspectori, auditorii au obligaţia să recunoască constatările inspecţiei pentru asigurarea calităţii, prin semnarea notelor de inspecţie, şi să comunice în scris Camerei Auditorilor Financiari din România, la termenele fixate, modul de aplicare a acţiunilor şi măsurilor stabilite în urma inspecţiei.

joi, 21 martie 2013

Deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscale: reglementare de la 17 martie 2013

Potrivit HG nr. 84 / 2013 care a intrat in vigoare la 17 martie 2013, se va putea deduce TVA-ul  de pe bonurile fiscale astfel:

"(3) Pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pe bază de bonuri fiscale emise în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, deducerea taxei poate fi justificată cu bonurile fiscale care îndeplinesc condiţiile unei facturi simplificate în conformitate cu prevederile art. 155 alin. (11), (12) şi (20) din Codul fiscal dacă furnizorul/prestatorul a menţionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului. Prevederile acestui alineat se completează cu cele ale pct. 45."

Pana la data de 17 martie 2013 deducerea Tva –ului se putea realiza asa:

(3) Pentru carburanţii auto achiziţionaţi, deducerea taxei poate fi justificată cu bonurile fiscale emise conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă sunt ştampilate şi au înscrise denumirea cumpărătorului şi numărul de înmatriculare a autovehiculului. Prevederile acestui alineat se completează cu cele ale pct. 45^1.

Potrivit art 155 alin (11) si (12) din Codul Fiscal factura simplificata se emite astfel:

(11) Persoana impozabilă care are obligaţia de a emite facturi conform prezentului articol, precum şi persoana impozabilă care optează pentru emiterea facturii potrivit alin. (10) pot emite facturi simplificate în oricare dintre următoarele situații:

a) atunci când valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro. Cursul de schimb utilizat pentru determinarea în euro a valorii facturii este cursul prevăzut la art. 139^1;
b) în cazul documentelor sau mesajelor tratate drept factură conform alin. (2).

(12) În urma consultării Comitetului TVA instituit în temeiul prevederilor art. 398 din Directiva 112, prin ordin al ministrului finanțelor publice se aprobă ca persoana impozabilă care are obligaţia de a emite facturi conform prezentului articol, precum şi persoana impozabilă care optează pentru emiterea facturii potrivit alin. (10) să înscrie în facturi doar informațiile prevăzute la alin. (20), în următoarele cazuri, conform procedurii stabilite prin norme:

a) valoarea facturii, inclusiv TVA, este mai mare de 100 euro, dar mai mică de 400 euro. Cursul de schimb utilizat pentru determinarea în euro a valorii facturii este cursul prevăzut la art. 139^1; sau
b) în cazul în care practica administrativă ori comercială din sectorul de activitate implicat sau condițiile tehnice de emitere a facturilor face/fac ca respectarea tuturor obligaţiilor menţionate la alin. (19) sau la alin. (22) să fie extrem de dificilă.


Totodata potrivit art 155 alin (20) din Codul Fiscal facturile emise în sistem simplificat în condițiile prevăzute la alin. (11) şi (12) trebuie să conţină cel puţin următoarele informații:

a) data emiterii;
b) identificarea persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
c) identificarea tipului de bunuri sau servicii furnizate;
d) suma taxei colectate sau informațiile necesare pentru calcularea acesteia;
e) în cazul documentelor sau mesajelor tratate drept factură în conformitate cu prevederile alin. (2), o referire specifică şi clară la factura iniţială şi la detaliile specifice care se modifică.

miercuri, 20 martie 2013

HG nr. 88/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule

In monitorul oficial nr. 137 / 2013 a fost publicata HG nr. 88/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule.

HG nr. 84/2013 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004

In Monitorul oficial nr. 136 / 2013 a fost publicata HG nr. 84/2013 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004.

HG nr. 84/2013 se poate consulta aici >>>

Codul fiscal actualizat 2013 se poate consulta aici >>>

Hotararea CCF nr. 14/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comitetului Fiscal al Camerei Consultantilor Fiscali

In Monitorul oficial nr. 875 / 2012 a fost publicata Hotararea CCF nr. 14/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comitetului Fiscal al Camerei Consultantilor Fiscali.

Hotararea CCF nr. 13/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comitetului pentru probleme profesionale al Camerei Consultantilor Fiscali

In Monitorul oficial nr. 875 / 2012 a fost publicata Hotararea CCF nr. 13/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comitetului pentru probleme profesionale al Camerei Consultantilor Fiscali.

Potrivit acestei hotarari Comitetul pentru probleme profesionale al Camerei Consultantilor Fiscali urmăreşte identificarea problemelor şi soluţiilor ce vizează reglementarea profesiei de consultant fiscal şi relaţiile Camerei Consultanţilor Fiscali cu membrii acesteia, cu instituţiile şi autorităţile publice cu responsabilităţi în dezvoltarea profesiei, precum şi cu organizaţiile, asociaţiile şi cu orice alte entităţi naţionale şi internaţionale care activează în domenii ce interferează cu domeniul de activitate al Camerei Consultanţilor Fiscali.

Comitetul are următoarele atribuţii:
  
a) promovează în rândul membrilor Camerei Consultanţilor Fiscali principiile, regulile şi standardele profesionale elaborate de Camera Consultanţilor Fiscali, Confederaţia Fiscală Europeană şi Uniunea Profesiilor Liberale din România;
b) asigură colaborarea cu organismele şi cu organizaţiile profesionale, naţionale şi internaţionale, din domeniul sau din domeniile conexe activităţii de consultanţă fiscală;
c) analizează, evaluează şi propune soluţii la problemele identificate în exercitarea profesiei de consultant fiscal ori semnalate Comitetului;
d) elaborează propuneri de perfecţionare a cadrului legislativ în domeniul consultanţei fiscale;
e) propune activităţi de promovare a profesiei de consultant fiscal în rândul contribuabililor;
f) efectuează, pe bază de sondaje în rândul membrilor Camerei, rapoarte cu privire la exercitarea profesiei şi la problemele acesteia;
g) promovează în rândurile membrilor Camerei Consultanţilor Fiscali activităţile şi susţinerile delegaţilor la conferinţele organizate de Confederaţia Fiscală Europeană şi la alte evenimente oficiale, interne şi internaţionale;
h) alte atribuţii stabilite de către Biroul permanent şi Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali.