In Monitorul oficial nr. 984 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial.
Acest ordin abrogă Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.969/2007 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice
fără scop patrimonial, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
846 şi 846 bis din 10 decembrie 2007.
Aceste noi reglementari se aplica de către
- asociaţii, fundaţii, federaţii sau alte organizaţii de acest fel cu
personalitate juridică, partide politice, patronate, organizaţii sindicale,
culte religioase, precum şi de către alte persoane juridice înfiinţate în baza
unor acte normative speciale, în scopul desfăşurării de activităţi fără scop
patrimonial, care au obligaţia, potrivit legii, să conducă contabilitatea în
partidă dublă şi să întocmească situaţii financiare anuale;
- unităţile de cult, asociaţiile de proprietari şi de către persoanele juridice
fără scop patrimonial care prin actul normativ de înfiinţare, prin legi speciale
sau prin alte acte normative, au obligaţia ţinerii contabilităţii în partidă
simplă.
Aceste reglementările contabile se referă, în principal, la activităţile fără scop patrimonial, inclusiv
activităţile cu destinaţie specială, desfăşurate de către persoanele juridice
fără scop patrimonial şi, în subsidiar, la activităţile economice desfăşurate,
potrivit legii, de către aceste persoane juridice. Pentru activităţile economice
desfăşurate, potrivit legii, de către persoanele juridice fără scop patrimonial,
aceste reglementări se completează, după caz, cu Reglementările contabile
privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale
consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.802/2014.
miercuri, 20 decembrie 2017
vineri, 15 decembrie 2017
Ordonanţa de urgenţă nr. 88/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii
In Monitorul oficial nr. 974 / 2017 a fost publicata Ordonanţa de urgenţă nr. 88/2017 pentru
modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii.
Modelul şi conţinutul formularului 108 "Declaraţie privind impozitul pe reprezentanţă"
In Monitorul oficial nr. 966 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 3391/2017 pentru aprobarea modelului
şi conţinutului formularului 108 "Declaraţie privind impozitul pe
reprezentanţă".
Declaraţia
privind impozitul pe reprezentanţă se completează şi se depune de către
reprezentanţa unei/unor persoane juridice străine, autorizată să funcţioneze în
România, potrivit legii.
Reprezentanţa unei/unor
persoane juridice străine are obligaţia să depună declaraţia la organul fiscal
central competent până în ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului de
impunere. În situaţia reprezentanţei
unei/unor persoane juridice străine înfiinţate sau desfiinţate în/din România în
cursul unei luni din anul de impunere, declaraţia se depune la organul fiscal
central competent în termen de 30 de zile de la data la care aceasta a fost
înfiinţată sau desfiinţată, după caz.
Potrivit art. 236 din Codul Fiscal impozitul pe reprezentanță pentru un an fiscal este de 18.000 lei. În cazul reprezentanței unei/unor persoane juridice străine, care se înființează sau desființează în cursul unui an fiscal, impozitul datorat pentru acest an se calculează proporțional cu numărul de luni de existență a reprezentanței în anul fiscal respectiv.
marți, 12 decembrie 2017
Modificarea Cererii de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal (050)
In Monitorul oficial nr. 959 / 2017 a fost publicat Ordinul nr. 3309/2017 privind modificarea anexei
nr. 6 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.
3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a
contribuabililor şi a tipurilor de obligaţii fiscale care formează vectorul
fiscal.
Acest ordin pune in aplicare alineatul (5) al art. 32 din Codul de procedura fiscala, introdus de OG nr. 30/2017 care precizeaza ca:
"Modificarea domiciliului sau sediului social care reprezintă şi domiciliu fiscal are ca efect şi modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/plătitorul nu are obligaţia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. În acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/plătitorului de către vechiul organ fiscal central către noul organ fiscal central se face în termen de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrele în care, potrivit legii, se înregistrează modificările privind sediul social/domiciliul."
Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui rază teritorială urmează a se stabili noul domiciliu fiscal al contribuabilului.
Cererea se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute. Un exemplar se păstrează de contribuabil, iar celălalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
Acest ordin pune in aplicare alineatul (5) al art. 32 din Codul de procedura fiscala, introdus de OG nr. 30/2017 care precizeaza ca:
"Modificarea domiciliului sau sediului social care reprezintă şi domiciliu fiscal are ca efect şi modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/plătitorul nu are obligaţia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. În acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/plătitorului de către vechiul organ fiscal central către noul organ fiscal central se face în termen de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrele în care, potrivit legii, se înregistrează modificările privind sediul social/domiciliul."
Cererea de înregistrare a domiciliului fiscal al
contribuabilului se completează şi se depune de către contribuabilii care
solicită înregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, cu excepţia cazului în
care contribuabilii îşi modifică domiciliul sau sediul social care reprezintă şi
domiciliul fiscal.
Cererea se depune direct sau
prin împuternicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal la registratura
organului fiscal competent ori la poştă prin scrisoare recomandată, la termenele
stabilite de legislaţia în vigoare, şi va fi însoţită de documente care să facă
dovada deţinerii sau ocupării legale a spaţiului pentru noul domiciliu
fiscal.
Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui rază teritorială urmează a se stabili noul domiciliu fiscal al contribuabilului.
Cererea se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute. Un exemplar se păstrează de contribuabil, iar celălalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată valalbil de la 1 ianuarie 2018
In Monitorul oficial nr. 950 / 2017 a fost publicata Hotărârea nr. 846/2017 pentru stabilirea
salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.
Potrivit acestei hotarari incepând cu data de 1 ianuarie 2018, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, sumă stabilită în bani care nu include sporuri şi alte adaosuri, se stabileşte la 1.900 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, în medie, pe lună, în anul 2018, reprezentând 11,40 lei/oră.
Potrivit acestei hotarari incepând cu data de 1 ianuarie 2018, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, sumă stabilită în bani care nu include sporuri şi alte adaosuri, se stabileşte la 1.900 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, în medie, pe lună, în anul 2018, reprezentând 11,40 lei/oră.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)